PrF:MV711K Marketing - Course Information
MV711K Introduction to Marketing
Faculty of LawAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 1/1. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Jiří Blažek, CSc. (lecturer)
Bc. Ing. Mojmír Sabolovič, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Jiří Blažek, CSc.
Department of Financial Law and Economics – Faculty of Law
Contact Person: Eva Vinklárková - Timetable
- Mon 24. 9. to Fri 21. 12. each even Thursday 16:40–18:10 030
- Timetable of Seminar Groups:
MV711K/02: Mon 1. 10. to Fri 21. 12. each even Tuesday 16:40–18:10 124
MV711K/03: Mon 1. 10. to Fri 21. 12. each odd Tuesday 18:15–19:45 124
MV711K/04: Mon 1. 10. to Fri 21. 12. each even Tuesday 18:15–19:45 124
MV711K/05: No timetable has been entered into IS. - Prerequisites (in Czech)
- ! MV711Zk Marketing
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 100 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/100, only registered: 0/100, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/100 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Law (programme PrF, M-PPV) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se základy marketingové analýzy a marketingového řízení. Kurs klade důraz i na zvládnutí praktických marketingových postupů.
- Syllabus (in Czech)
- Marketing a trh. Základní pojmy a kategorie. Tvorba marketingové filozofie. Marketingové řízení firmy. Informační systém - základ marketingového řízení. Marketingový výzkum trhu. Marketingový mix. Výrobek a životní cyklus. Cena a cenová strategie firmy. Distribuce výrobků. Komunikace a stimulování prodeje. Organizace marketingového řízení firmy. Mezinárodní marketing.
- Literature
- Marketing, management :analýza, plánování, realizace a kontrola. Edited by Philip Kotler - Václav Dolanský. 3. dopl. a uprav. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1997, 789 s. ISBN 80-85605-08-2. info
- Assessment methods (in Czech)
- Požadavky udělení kolokvia: úspěšné řešení případových studií zadaných vyučujícím v rámci seminární výuky.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
General note: Výuka probíhá interaktivní metodou s důrazem na individuální plnění zadaných úkolů.
Information on course enrolment limitations: Seminární výuka s maximálním počtem 25 studentů
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/law/autumn2007/MV711K