SOC036 Marketing for Lawyers

Právnická fakulta
podzim 2019
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: prof. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Rozvrh
Po 23. 9. až Pá 20. 12. Po 12:00–13:40 042
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of this lecture is to introduce basic of marketing analysis and utilization marketing approach into management of organization. At the end of this course, students should be able to understand of marketing principles and methods, apply market research, create SWOT analysis and other analysis and apply knowledge at establishing law office.
Osnova
  • 1. Basic principle of marketing, goals of marketing 2. Ways of client segmentation, specification of clients, determination of perspective clients 3. Expectation of clients, communication with clients 4. Measuring of clients satisfaction, strengthen client loyalty 5. Determination position in the market 6. Building propagation and building image 7. Marketing strategies to attract new clients 8. Ways how to get competitive advantage 9. Customer services offered by lawyers 10. Building of effective marketing plan and its implementation 11. Determination of marketing costs
Literatura
  • Kotler on marketing : how to create, win, and dominate markets (Orig.) : Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy. info
  • Marketing management (Orig.) : Marketing & management : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1992] : Marketing management : analýza, plánování, realizace a kontrola [Victoria Publishing, 1995]. info
  • ppt Lectures in IS
  • PIKE, Steven. Destination Marketing : an integrated marketing communication approach. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2008, xv, 406. ISBN 9780750686495. info
  • DOYLE, Peter. Value-based marketing : marketing strategies for corporate growth and shareholder value. 2nd ed. Chichester: John Wiley & Sons, 2008, xii, 367. ISBN 9780470773147. info
  • GUMMESSON, Evert. Total relationship marketing : from the 4Ps-- product, price, promotion, place-- of traditional marketing management to the 30Rs-- the thirty relationships- of the new marketing paradigm. Oxford: Butterworth-Heinemann, 1999, xiii, 281. ISBN 075064463X. info
  • TOMCZAK, Torsten a Sven REINECKE. Best practice in marketing - Erfolgsbeispiele zu den vier Kernaufgaben im Marketing. St. Gallen: Thexis, 1998, 269 s. ISBN 3-908545-42-0. info
Výukové metody
Teaching methods are lectures and interactive discussion. Lectures are focused on practical application.
Metody hodnocení
There are two requirements for credit gaining. First, students have to solve individual and team tasks. Second, students have to elaborate and present an essay. Theme of this essay has to be up to date and practical oriented.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.