PrF:SOC036 Marketing for Lawyers - Informace o předmětu
SOC036 Marketing for Lawyers
Právnická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta
Kontaktní osoba: prof. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra finančního práva a národního hospodářství – Právnická fakulta - Rozvrh
- Po 19. 9. až Pá 16. 12. Út 8:00–9:40 148
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Multidisciplinární studia (program CST, KOS)
- Multidisciplinární studia na právnické fakultě (program CST, KOS)
- Multidisciplinární studia (program PrF, KOS)
- Cíle předmětu
- The aim of this lecture is to introduce basic of marketing analysis and utilization marketing approach into management of organization.
- Výstupy z učení
- At the end of this course, students should be able to understand of marketing principles and methods, apply market research, create SWOT analysis and other analysis and apply knowledge at establishing law office.
- Osnova
- 1. Basic principle of marketing, goals of marketing 2. Ways of client segmentation, specification of clients, determination of perspective clients 3. Expectation of clients, communication with clients 4. Measuring of clients satisfaction, strengthen client loyalty 5. Determination position in the market 6. Building propagation and building image 7. Marketing strategies to attract new clients 8. Ways how to get competitive advantage 9. Customer services offered by lawyers 10. Building of effective marketing plan and its implementation 11. Determination of marketing costs
- Literatura
- povinná literatura
- ppt Lectures in IS
- doporučená literatura
- KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER, Mairead BRADY, Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 3rd edition. Harlow, England: Pearson, 2016, xxxiv, 942. ISBN 9781292093239. info
- PIKE, Steven. Destination Marketing : an integrated marketing communication approach. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2008, xv, 406. ISBN 9780750686495. info
- DOYLE, Peter. Value-based marketing : marketing strategies for corporate growth and shareholder value. 2nd ed. Chichester: John Wiley & Sons, 2008, xii, 367. ISBN 9780470773147. info
- Výukové metody
- Teaching methods are lectures and interactive discussion. Lectures are focused on practical application.
- Metody hodnocení
- There are two requirements for credit gaining. First, students have to solve individual and team tasks. Second, students have to elaborate and present an essay. Theme of this essay has to be up to date and practical oriented.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/law/podzim2022/SOC036