BVOD051c Oborová didaktika - cvičení

Lékařská fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 30. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
MVDr. Halina Matějová (pomocník)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Po 16. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 23. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 30. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 7. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 14. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 21. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 4. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 11. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 18. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 25. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 2. 12. 13:00–15:50 učebna 27, Po 9. 12. 13:00–15:50 učebna 27
Předpoklady
BVVP0422c Výž. v ochr. a p. veř.zdr.II-c && BVED0311c Edukace v práci nutr.ter.-cv.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe. Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci tohoto kurzu by studenti měli být schopni aplikovat pedagogické a vzdělávací teorie včetně strategií podpory zdraví.
Výstupy z učení
Na konci předmětu budou studenti schopni:
- aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
Osnova
  • Hlavními obsahovými tématy cvičení jsou: Příprava učitele na vyučování předmětů s výživovou tématikou na různých stupních a typech škol. Didaktická analýza učiva. Uplatnění vyučovacích metod včetně nácviku aktivizujících metod. Praktické metodické náměty do hodin s výživovou tématikou.
Literatura
    povinná literatura
  • www.rvp.cz
    doporučená literatura
  • ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
    neurčeno
  • Materiály MŠMT ČR
  • MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
  • SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
  • PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
  • KRCH, František David a Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
  • SYSLOVÁ, Zora a Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 s. ISBN 80-238-8790-4. info
  • PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
Výukové metody
cvičení
Metody hodnocení
návrh edukačních materiálů,zápočet
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2024/BVOD051c