LF:BZED021c Edukace a předn. činnost - cv. - Informace o předmětu
BZED021c Edukace a přednášková činnost - cvičení
Lékařská fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 14. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michal Pospíšil (cvičící)
- Garance
- Mgr. Michal Pospíšil
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Michal Pospíšil
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Po 19. 2. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 26. 2. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 4. 3. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 11. 3. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 18. 3. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 25. 3. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 8. 4. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 15. 4. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 22. 4. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 29. 4. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 6. 5. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 13. 5. 12:30–14:10 F01B1/513, Po 20. 5. 12:30–14:10 F01B1/513
- Předpoklady
- BZPR011c První pomoc - cvičení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 18/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Zdravotnické záchranářství (program LF, B-ZACH)
- Zdravotnický záchranář (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Předmět je koncipován jako praktický. Jeho hlavním cílem je formovat vztah záchranáře k povolání a rozvíjet jeho odborné kompetence především v oblasti preventivní činnosti, edukace a výuky laické veřejnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen:
- poskytnout základní informace o významu a cílech edukačního procesu, objasnit základní pojmy;
- vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání a edukace pro profesi;
- aplikovat rámec pro tvorbu a prezentaci při tvorbě vlastního výchovně-vzdělávacího projektu – edukačního plánu;
- předvést získané komunikační vědomosti a dovednosti při výstupu;
- vytvořit a prezentovat vlastní edukační plán v hodině a v terénu; - Osnova
- Sestavení edukačního plánu a projektu na zvolené téma na základě teorie předmětu a jeho prezentace s následnou diskuzí ve skupině, následná prezentace v terénu, prezentace recenze vybrané pedagogické publikace;
- Sestavení plánu pro výchovu ke zdraví;
- Vytvoření edukačního materiálu (leták, brožura, pomůcka, plakát, apod.);
- Literatura
- První pom oc zážitkem. Pleskot,R., Štěpánek, K. ComputerPress
- www.zdrsem.cz
- První pomoc prožitkem. http://ppp.mimoni.cz/materialy-pro-vyuku-prvni-pomoci-ve-skolach/
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualizované a doplně. Praha: Portál, 2009, 481 stran. ISBN 9788073675035. info
- VLČKOVÁ, Kateřina a Radek POSPÍŠIL. MPMP071 Moderní pedagogika. ELPORTÁL. Brno: MU Brno, 2006, roč. 1, č. 1, s. 1-1, 40 s. ISSN 1802-128X. ELPORTÁL - Výukové publikace info
- NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, 2003, 111 s. ISBN 8024790572. info
- Výukové metody
- Audiovizuální prezentace, diskuze, příprava a tvorba edukačního projektu, práce s literaturou a ve skupině.
- Metody hodnocení
- Hodnocení: zápočet 100% účast ve výuce, aktivita ve výuce, vytvoření edukačního projektu, který bude realizován jako přímá výuka v terénu. Realizace výuky bude potvrzena na školním formuláři.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2024/BZED021c