LF:MIKRP0343s Reflexe praxe III - seminář - Informace o předmětu
MIKRP0343s Reflexe praxe III - seminář
Lékařská fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0.4/0. 6. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Edita Pešáková, DiS. (cvičící)
Mgr. Dana Soldánová (cvičící)
Gabriela Rozínková (pomocník)
Mgr. Jiřina Večeřová (pomocník) - Garance
- Mgr. Jiřina Večeřová
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Edita Pešáková, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Čt 12. 9. 16:00–17:40 F01B1/530, Čt 17. 10. 10:00–11:40 B11/334, Čt 14. 11. 8:00–9:40 F01B1/528
- Předpoklady
- MIKRP0242s Reflexe praxe II - seminář
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Intenzivní péče (program LF, N-IP)
- Intenzivní péče (program LF, N-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj dovedností kritického myšlení prostřednictvím reflexe a prohlubování procesu reflektované ošetřovatelské praxe. V tomto předmětu je hlavním tématem zkoumání vztahu mezi studentem a okolím – tedy já a kolegové, spolužáci atd. Dalším cílem je předání informací ke klinické praxi III.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: Definovat reflektivní techniky vhodné pro klinickou ošetřovatelskou praxi. Analyzovat základní principy užití reflektivních modelů ve výuce. Použít potřebné dovednosti k realizaci profesionální sebereflexe. Definovat význam a efektivitu práce v týmu a firemní kulturu.
- Osnova
- Implementace reflektivních technik do klinické ošetřovatelské praxe. Zkoumání užití reflektivních modelů ve výuce. Reflektivní práce s kritickým případem se zaměřením se na: - práci v týmu - efektivitu práce v týmu - týmové role - komunikaci v týmu - firemní kulturu
- Literatura
- PRICE, Bob a Anne HARRINGTON. Critical thinking and writing for nursing students. Third edition. Los Angeles: SAGE, 2016, xi, 193. ISBN 9781473925083. info
- MCKENDRY, Stephanie. Critical thinking skills for healthcare. First published. London: Routledge, 2016, 111 stran. ISBN 9781138787520. info
- BOLTON, Gillie. Reflective practice : writing and professional development. Fourth Edition. Los Angeles: SAGE, 2014, xxiii, 229. ISBN 9781446282342. info
- International textbook of reflective practice in nursing. Edited by Dawn Freshwater - Beverley J. Taylor - Gwen Sherwood. Malden, MA: Blackwell Pub., 2008, 244 s. ISBN 1405160519. info
- MOON, Jennifer A. Learning journals : a handbook for reflective practice and professional development. Second edition. London: Routledge, 2006, viii, 200. ISBN 0203969219. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- Přednáška, řízená diskuze, sdílení zkušeností, praktická reflexe případu, práce s auto-diagnostickými nástroji
- Metody hodnocení
- Prezentace reflektovaného případu. Účast na seminářích
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/med/podzim2024/MIKRP0343s/
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2024/MIKRP0343s