LF:MIKRP0343s Reflexe praxe III - seminář - Informace o předmětu
MIKRP0343s Reflexe praxe III - seminář
Lékařská fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0.4/0. 6. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marie Dvořáková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Marie Dvořáková, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- St 30. 9. 10:00–11:40 B11/327, Čt 19. 11. 10:00–11:40 F01B1/309, Út 26. 1. 10:00–11:40 F01B1/528
- Předpoklady
- MIKRP0242s Reflexe praxe II - seminář
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Intenzivní péče (program LF, N-IP)
- Intenzivní péče (program LF, N-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj dovedností kritického myšlení prostřednictvím reflexe a prohlubování procesu reflektované ošetřovatelské praxe. Obsahem předmětu je supervizní reflexe hlavního tématu v kontextu odborné praxe. V tomto předmětu je hlavním tématem zkoumání vztahu mezi studentem a okolím – tedy já a kolegové, spolužáci atd.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen Definovat reflektivní techniky vhodné pro klinickou ošetřovatelskou praxi. Analyzovat základní principy užití reflektivních modelů ve výuce. Použít potřebné dovednosti k realizaci profesionální sebereflexe.
- Osnova
- Implementace reflektivních technik do klinické ošetřovatelské praxe. Zkoumání užití reflektivních modelů ve výuce. Reflektivní práce s kritickým případem.
- Literatura
- doporučená literatura
- International textbook of reflective practice in nursing. Edited by Dawn Freshwater - Beverley J. Taylor - Gwen Sherwood. Malden, MA: Blackwell Pub., 2008, 244 s. ISBN 1405160519. info
- MOON, Jennifer A. Learning journals : a handbook for reflective practice and professional development. Second edition. London: Routledge, 2006, viii, 200. ISBN 0203969219. info
- neurčeno
- PRICE, Bob a Anne HARRINGTON. Critical thinking and writing for nursing students. Third edition. Los Angeles: SAGE, 2016, xi, 193. ISBN 9781473925083. info
- MCKENDRY, Stephanie. Critical thinking skills for healthcare. First published. London: Routledge, 2016, 111 stran. ISBN 9781138787520. info
- BOLTON, Gillie. Reflective practice : writing and professional development. Fourth Edition. Los Angeles: SAGE, 2014, xxiii, 229. ISBN 9781446282342. info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- Přednáška, řízená diskuze, sdílení zkušeností, praktická reflexe případu, práce s auto-diagnostickými nástroji
- Metody hodnocení
- Prezentace reflektovaného případu
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2020/MIKRP0343s