LF:MZKEB0333s EBHC a principy tvorby SR - Informace o předmětu
MZKEB0333s Evidence Based Healthcare a principy tvorby Systematic Review III - seminář
Lékařská fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 5. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MUDr. Lucia Hasonová (cvičící)
prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tereza Friessová (pomocník)
Mgr. Bc. Alena Langaufová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Alena Langaufová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- St 11. 9. 8:30–10:10 F01B1/327, 10:30–13:00 F01B1/327
- Předpoklady
- MZKEB0232s EBHC a principy tvorby SR-s
Předpokladem předmětu je základní znalosti principů přístupu EBHC a tvorby systematických review, které studenti získali v předchozích předmětech MZEB0131p, MZEB0131s a MZEB0232s. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Veřejné zdravotnictví (program LF, N-VZDRAV)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu je prohloubit znalosti a dovednosti v oblasti tvorby systematického review dle PRISMA statement, coby základního guideline pro tvorbu systematických review. Dílčím cílem je seznámit studenty z různými typy systematických review s metodologiemi tvorby dle Joanna Briggs Institute a Cochrane Collaboration, kteří představují největší lídry na poli EBHC. Cílem předmětu je zprostředkovat studentovi metodologický i praktický základ v Evidence Based Healthcare a připravit jej na sepsání závěrečné (diplomové) práce.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen vytvořit systematické review.
- Osnova
- - 3 stupňová vyhledávácí strategie
- - systematické vyhledávání
- - 2fázové hodnocení relevance
- - kritické hodnocení identifikovaných studií
- - extrakce dat
- - syntéza dat
- - zpracování reportu systematického review
- Literatura
- povinná literatura
- PAGE, Matthew a kol., ed. Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions version 6.0 [online]. Chichester (UK): John Wiley, 2019. ISBN 9781119536604. Dostupné z: https://training.cochrane.org/handbook
- MOHER, David, Alessandro LIBERATI, Jennifer TETZLAFF, Douglas G. ALTMAN a PRISMA GROUP, 2009. Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA Statement. Open Medicine. 3(3), e123-130. ISSN 1911-2092.
- KLUGAR, Miloslav. Systematická review ve zdravotnictví. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4785-8.
- AROMATARIS, Edoardo a Munn MUNN, ed. Joanna Briggs Institute Reviewer's Manual [online]. Adelaide: The Joanna Briggs Institute, 2017. Dostupné z: https://reviewersmanual.joannabriggs.org/
- Výukové metody
- Teoretická příprava, diskuse, praktické cvičení, seminární práce.
- Metody hodnocení
- Zkouška
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/med/podzim2024/MZKEB0333s/
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2024/MZKEB0333s