LF:MPSP081 Sociální psychologie - Informace o předmětu
MPSP081 Sociální psychologie
Lékařská fakultajaro 2003
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (přednášející)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Renata Buganová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace optometrie)
- Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace výživa člověka)
- Osnova
- SYLABUS PŘEDNÁŠEK ZE SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE A PSYCHOLOGIE OBCHODU PRO 2. ROČNÍK BAKALÁŘSKÉHO STUDIA LF MU ( Optometrie a Výživa člověka). DEFINICE: Sociální psychologie je speciální psychologická discplína zabývající se vlivem sociálních faktorů na psychiku člověka a její vývoj a utváření v sociálních vztazích a procesech, a to jak v normě, tak i patologii. 1. Definice oboru, dělení psychologických věd a předmět psychologie. Metody psychologického zkoumání.
- 2. Poznávací procesy a motivace lidského chování, jejich charakteristiky a změny pod vlivem sociálních faktorů.
- 3. Osbnost pacienta a osobnost zdravotnického pracovníka, prvky vlivu zdravotnického prostředí na pacienty a zdravotníky.
- 4. Sociální komunikace a specifika komunikace ve zdravotnictví.Vhodné a nevhodné styly, chyby a omyly v komunikaci zdravotníka a pacienta.
- 5. Asertivita a její praktické využití v jednání a komunikaci ve zdravotnictví.
- 6. Sociální skupina, její typy a struktura.. Atmosféra ve skupině a její utváření psychologickými prostředky.
- 7. Vedení skupiny, typy vedoucího pracovníka a jeho předpoklady
- 8. Psychologie obchodu - definice, předmět.
- 9. Trh a typy spotřebního chování.
- 10. Typologie spotřebitelea typy osobnosti prodávajících a nároky profese na něj kladené.
- 11. Psychologie prodejního procesu - postup při prodeji, metody přesvědčování.
- 12. Výrobce zboží a jeho vazba na trh.
- 13. Psychologie propagace a reklamy - cíle, způsob vlivu a různé formy reklamních prostředků.
- 14. Psychologie zboží a módy.
- 15. Psychologie tvorby cen.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2003, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2003/MPSP081