MPSP081 Social Psychology

Faculty of Medicine
Spring 2003
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (lecturer)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (assistant)
Guaranteed by
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
  • Health Sciences (programme LF, N-SZ, specialization Teaching Specialization Optics and Optometrics)
  • Health Sciences (programme LF, N-SZ, specialization Teaching Specialization Human Alimentation)
Syllabus (in Czech)
  • SYLABUS PŘEDNÁŠEK ZE SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE A PSYCHOLOGIE OBCHODU PRO 2. ROČNÍK BAKALÁŘSKÉHO STUDIA LF MU ( Optometrie a Výživa člověka). DEFINICE: Sociální psychologie je speciální psychologická discplína zabývající se vlivem sociálních faktorů na psychiku člověka a její vývoj a utváření v sociálních vztazích a procesech, a to jak v normě, tak i patologii. 1. Definice oboru, dělení psychologických věd a předmět psychologie. Metody psychologického zkoumání.
  • 2. Poznávací procesy a motivace lidského chování, jejich charakteristiky a změny pod vlivem sociálních faktorů.
  • 3. Osbnost pacienta a osobnost zdravotnického pracovníka, prvky vlivu zdravotnického prostředí na pacienty a zdravotníky.
  • 4. Sociální komunikace a specifika komunikace ve zdravotnictví.Vhodné a nevhodné styly, chyby a omyly v komunikaci zdravotníka a pacienta.
  • 5. Asertivita a její praktické využití v jednání a komunikaci ve zdravotnictví.
  • 6. Sociální skupina, její typy a struktura.. Atmosféra ve skupině a její utváření psychologickými prostředky.
  • 7. Vedení skupiny, typy vedoucího pracovníka a jeho předpoklady
  • 8. Psychologie obchodu - definice, předmět.
  • 9. Trh a typy spotřebního chování.
  • 10. Typologie spotřebitelea typy osobnosti prodávajících a nároky profese na něj kladené.
  • 11. Psychologie prodejního procesu - postup při prodeji, metody přesvědčování.
  • 12. Výrobce zboží a jeho vazba na trh.
  • 13. Psychologie propagace a reklamy - cíle, způsob vlivu a různé formy reklamních prostředků.
  • 14. Psychologie zboží a módy.
  • 15. Psychologie tvorby cen.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, spring 2020, spring 2021, spring 2022, spring 2023, spring 2024.
  • Enrolment Statistics (Spring 2003, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/med/spring2003/MPSP081