LF:BPPG041p Edukace v por. as. -před. - Informace o předmětu
BPPG041p Edukace v porodní asistenci - přednáška
Lékařská fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0.7/0/0. 10. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Veselá (přednášející)
PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Po 14. 3. 7:30–10:50 343, Po 21. 3. 7:30–10:50 343, Po 28. 3. 7:30–10:50 343, Po 4. 4. 7:30–10:50 343, Po 11. 4. 7:30–10:50 343, Po 25. 4. 7:30–10:50 343, Po 2. 5. 7:30–10:50 343, Po 9. 5. 7:30–10:50 343, Po 16. 5. 7:30–10:50 343
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Porodní asistence (program LF, B-PA)
- Porodní asistentka (program LF, B-PA)
- Cíle předmětu
- Předmět je chápán jako teoreticko praktický. Předmět je zaměřen na význam, cíle, základní pojmy a zásady výchovně-vzdělávacího procesu a zásady tvorby a prezentace edukačního projektu v práci porodní asistentky. Soustředí se na specifika edukačního procesu v péči o ženu, dítě a celou rodinu ve všech jejích vývojových etapách. Je východiskem formování osobnosti studentky pro výkon profese porodní asistentky.
- Výstupy z učení
- Studentka bude schopna:
- objasnit základní informace o významu a cílech edukačního procesu, a základní pojmy;
- vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání - edukace - pro profesi porodní asistentky;
- vysvětlit rámec pro tvorbu a prezentaci výchovně-vzdělávacího projektu a edukačního plánu;
- vyhodnotit edukační potřebu;
- charakterizovat subjekt edukace a dovednosti edukátora (vč. práce s informacemi);
- objasnit základní informace o významu a cílech edukačního procesu, a základní pojmy;
- vysvětlit vztah a význam výchovy a vzdělávání - edukace - pro profesi porodní asistentky;
- vysvětlit rámec pro tvorbu a prezentaci výchovně-vzdělávacího projektu a edukačního plánu;
- vyhodnotit edukační potřebu;
- charakterizovat subjekt edukace a dovednosti edukátora (vč. práce s informacemi); - Osnova
- Obsah - přednáška
- - historická východiska a osobnosti výchovně vzdělávacího procesu;
- - pedagogika jako věda o edukaci a její vztah k profesi porodní asistence;
- - edukační realita (základní pojmy, vztahy a kategorie);
- - edukační proces (průběh, etapy, cíle, obsah, složky, podmínky, prostředky, formy a metody);
- - edukační výchovně -vzdělávací projekt – metodologie (výběr problému a jeho metaanalýza, práce s informačními zdroji, analýza subjektu, cíle, struktura, evaluace);
- - subjekt edukace;
- - osobnost edukátora, charakteristiky a dovednosti;
- - edukace zprostředkovaná médiem;
- - komunikace v edukačním procesu (zásady komunikace a prezentace, podpora aktivního učení a kritického myšlení);
- - zásady tvorby recenzí pedagogických publikací;
- - výchova ke zdraví;
- Literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a do. Praha: Portál, 2017, 483 stran. ISBN 9788026212287. info
- ŠPAČKOVÁ, Alena. Moderní rétorika : jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. 3., doplněné vydání. Praha: Grada, 2009, 141 stran. ISBN 9788024729657. URL info
- ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovateĺstve. [1. vyd.]. Martin: Osveta, 2002, 95 s. ISBN 8080631085. info
- Výukové metody
- Přednáška, audiovizuální prezentace, diskuze.
- Metody hodnocení
- Hodnocení: kolokvium - vědomostní test, vytvořený a prezentovaný projekt, recenze pedagogické publikace.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2022/BPPG041p