LF:BPPG041p Edukace v por. as. -před. - Informace o předmětu
BPPG041p Edukace v porodní asistenci - přednáška
Lékařská fakultajaro 2024
- Rozsah
- 1/0/0. 10. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Natália Beharková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Radka Wilhelmová, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Út 19. 3. 7:30–9:10 B11/234, Út 26. 3. 7:30–9:10 B11/234, Út 2. 4. 7:30–9:10 B11/234, Út 9. 4. 7:30–9:10 B11/234, Út 16. 4. 7:30–9:10 B11/234
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Porodní asistence (program LF, B-PA)
- Porodní asistentka (program LF, B-PA)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentkám vědomosti v oblasti výchovy a vzdělávání jedince i skupiny obyvatelstva ve zdraví i nemoci a vést je k všestrannému nazírání na jevy ve vztahu k pedagogice, porodní asistence, medicíně a psychologii. Následně takto získané vědomosti a dovednosti prakticky zúročit ve své klinické praxi. Cíle předmětu: - identifikovat role edukátora; - identifikovat potřeby edukantů v edukačním procesu; - realizovat edukaci v rámci poskytované péče.
- Výstupy z učení
- Studentka bude schopna: - definovat základní pojmy - formulovat edukační cíle (kognitivní, afektivní, psychomotorické). - popsat jednotlivé metody, formy edukace, didaktické prostředky včetně jejich silných i slabých stránek - projektovat a hodnotit edukační proces vzhledem k věkovým i individuálním zvláštnostem edukantů.
- Osnova
- Terminologie. Edukace ve zdravotnictví. Faktory ovlivňující edukaci. Osobnost edukátora. Specifika edukace s ohledem na věk a specifické potřeby jedinců. Proces edukace – zhodnocení a posouzení edukanta, vyhodnocení edukačních potřeb. Projektování edukace, edukační cíle, didaktické zásady, formy edukace, edukační metody. Sestavování edukačních plánů. Realizace a hodnocení edukačního procesu. Dokumentace edukačního procesu. Edukační materiály.
- Literatura
- doporučená literatura
- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 stran. ISBN 9788024721712. info
- neurčeno
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a do. Praha: Portál, 2017, 483 stran. ISBN 9788026212287. info
- BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualizované a rozší. Praha: Grada, 2014, 176 stran. ISBN 9788024748245. URL info
- SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry : úvod do problematiky. První vydání. Praha: Galén, 2012, 63 stran. ISBN 9788072628452. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuze.
- Metody hodnocení
- závěrečný test
- Informace učitele
- Podmínky ukončení předmětu: • aktivní účast studentek ve výuce (omluvená absence - 1x/semestr); Studentkám jsou k dispozici dvě interaktivní osnovy (Edukace a Komunikace ve zdravotnictví) a prezentace z výuky, dostupné ve studijních materiálech daného předmětu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2024/BPPG041p