LF:BHEM061 Ekonomie a marketing - Informace o předmětu
BHEM061 Ekonomie a marketing
Lékařská fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 30. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- MDDr. Bc. Tomáš Machač (přednášející)
- Garance
- MDDr. Bc. Tomáš Machač
Stomatologická klinika – Společná pracoviště s Fakultní nemocnicí u sv. Anny v Brně – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Stanislava Grůzová
Dodavatelské pracoviště: Stomatologická klinika – Společná pracoviště s Fakultní nemocnicí u sv. Anny v Brně – Lékařská fakulta - Předpoklady
- BHSL041p Soc. lék. a veř. zdrav. - př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dentální hygiena (program LF, B-DEHY)
- Dentální hygienistka (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Seznámení studentů se současnou politickou sociálně ekonomickou situací a postavení dentálních hygienistek v ČR. Základní manažerské a marketingové dovednosti s přihlédnutím k současným trendům. Příprava na pracovní pohovor a jeho úspěšného zvládnutí.
- Výstupy z učení
- Po ukončení předmětu student :
- je schopen lepší komunikace s pacientem/klientem
- má podvědomí o teorii užitku
- ovládá znalost zákonných požadavků (vyhláška č. 39/2005 Sb., vyhláška č. 55/2011 Sb., zákon č. 372/2011 Sb., zákon č. 96/2004 Sb.)
- má schopnost prodat nabyté vědomosti - Osnova
- 1. Zákonné požadavky pro povolání Dentální hygienistky (vyhláška č. 39/2005 Sb., vyhláška č. 55/2011 Sb., zákon č. 96/2004 Sb., zákon č. 372/2011 Sb.) 2. Úvod do klasické ekonomie 3. Úvod do behaviorální ekonomie 4. Základní klasické rozdělení marketingu 5. Úvod od managementu praxe dentální hygienistky 6. Prodej - fáze prodeje 7. Cíle prodeje 8. Užitek a jeho vymezení 9. Akceptace léčebného plánu - ABC 10.Komunikace - CRM 11.SWOT analýza pracoviště dentální hygienistky 12. Osobní SWOT analýza 13. Základy psaní životopisu a motivačního dopisu 14. Klasifikace - kontrola seminární práce
- Literatura
- doporučená literatura
- Influence - The Psychology of Persuasion (Zbraně vlivu) - Robert B.Cialdini
- PAYOFF (Jak drahé je zdarma) - Dan Ariely
- Management v kostce pro zdravotníky – P. Svobodník
- ČEPICOVÁ, K, Nejčastější právní situace, rádce pro každý den, Brno: Edika, 2014
- Philip Kotler; Gary Armstrong - Marketing
- Medicinské právo - Jolana Těšinévá, Roman Ždárek, Radek Policar
- Start with Why (Začněte s proč) - Simon Sinek Management essential for Doctors – Rory
- To sel lis humann (Prodávat je lidské) - D.H.Pink
- Drive (Pohon)- D.H.Pink
- neurčeno
- Vybrané kapitoly z pojišťovnictví - v. Kahoun, V.Vurm, B.Kučerová
- Strategické řízení zdravotnických zařízeních – Zdeněk souček, Jan Burian,
- Úvod do veřejného zdravotnictví – h. Janečková, H. Hnilivcová
- Výukové metody
- teoretická příprava s aktivním zapojením studentům do výuky
- Metody hodnocení
- - kolokvium a písemná práce
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/jaro2025/BHEM061