BVMA051p Marketing

Lékařská fakulta
podzim 2004
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing Petr Procházka, CSc. (přednášející), MVDr. Halina Matějová (zástupce)
Garance
prof. MUDr. Bc. Zuzana Derflerová Brázdová, DrSc.
Ústav preventivního lékařství – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Zdeňka Jochová
Předpoklady
BVEO0422p Ekonomika II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Sylabus predmetu Marketing pro bakalarske studium Vyziva cloveka
  • Cilem predmetu je rozvinout znalosti studentu v oblasti marketingu s hlavnim durazem na marketing uplatnovany v potravinarstvi a v zemich Evropske unie. Absolvovanim predmetu student ziska znalosti o aplikaci marketingovych metod v potravinarstvi a osvoji si prakticke postupy pro reseni konkretnich problemu.
  • Obsah predmetu:
  • Zakladni marketingove pojmy, definice marketingu, definice trhu, smena, hlavni cile mark. cinnosti.
  • Vyvojova stadia markeningu, marketingove koncepce.
  • Strategicke planovani, podnikatelsky zamer, poslani podniku, metodicke aspekty tvorby planu.
  • Marketingove prostredi podniku.
  • Nabidka a poptavka.
  • Marketingovy mix: - vyrobek, - cena, -distribuce vyrobku.
  • Komunikacni mix: - reklama, - publicita, - prodej.
  • Marketingovy vyzkum. Analyza konkurence, konkurencni strategie.
  • Chovani zakazniku. Marketing sluzeb. Mezinarodni marketing.
  • Literatura:
  • Kotler,P.: Marketing, management, Victoria Publishing, Praha, 1997
  • Meffertk,H.: Marketing, management, Grada 1996
  • Ssvetlik,J.: Marketing cesta k trhu, EKKA Zlin, 1994
  • Horakova, I.: Marketing v soucasne svetove praxi. Grada Praha, 1996
  • Prochazka, P.: Marketing, MZLU Brno, 1993
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008.