LF:BHED031p Ed v práci d. hygienistky - p. - Informace o předmětu
BHED031p Edukace v práci dentální hygienistky - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 1/0/0. 0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Igor Kuba (pomocník) - Garance
- Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Tereza Polzer, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Po 19. 9. až Po 31. 10. Po 7:00–8:40 F01B1/309
- Předpoklady
- BHOH0251p Orální hygiena I - přednáška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Dentální hygienistka (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Tento studijní předmět navazuje na předměty Psychologie, Sociologie a sociální psychologie, Na základě těchto poznatků je student schopen se orientovat v teoretických znalostech pedagogiky a psychologie, může tyto poznatky využít v rámci své edukační činnosti u pacienta, klienta, případně jiných osob v ošetřovatelské péči. Umožňuje studentovi procvičit své znalosti a dovednosti v rámci modelových situací a vede ho ke komplexnímu a všestrannému nazírání na jevy ve vztahu k pedagogice, ošetřovatelství, medicíně, psychologii.Následně takto získané vědomosti a dovednosti prakticky zúročí v předmětu Ošetřovatelská praxe. Závěrem vypracují seminární práci zaměřenou na problematiku edukace pacienta, případně rodinného příslušníka.
- Osnova
- Přednášky: Pedagogika jako věda (vymezení pojmu, vztah pedagogiky k ostatním vědám, struktura oboru, základní pojmy – edukátor, edukace, edukant, edukační proces) Zákonitosti a druhy učení, učební styly, pedagogická diagnostika Pojetí a zásady pedagogické komunikace a jejich uplatnění v edukačním procesu, faktory ovlivňující tento proces Vymezení a formulace edukačních cílů obecně a aplikace na práci všeobecné sestry Uplatnění výukových metod tradičních i aktivizujících v edukačním procesu Druhy a formy edukačních požadavků v ošetřovatelství Organizační formy edukace Materiálně didaktické prostředky Projektování a hodnocení edukačního procesu v oblasti ošetřovatelství Sebereflexe v edukačním procesu Dokumentace edukačního procesu v podmínkách zdravotnického zařízení Speciální přístupy při edukaci tělesně postižených jedinců – rozpracování na jednotlivá postižení (slepí, slabozrací, poruchy sluchu a řeči, poruchy hybnosti) Zvláštnosti edukace jednotlivých věkových kategorií, překonávání barier při edukaci v praxi všeobecné sestry Prezentace Osobnost edukátora.
- Literatura
- povinná literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 483 s. ISBN 9788026204565. URL info
- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 stran. ISBN 9788024721712. info
- neurčeno
- MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu : andragogická didaktika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2010, 323 s. ISBN 9788073575816. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- BHOH0554c Orální hygiena IV - cvičení
BHOH0453p && BHOH0453c && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c - BHOH0554p Orální hygiena IV - přednáška
BHOH0453p && BHOH0453c && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c - BHOP0565x Odborná praxe V
BHOP0464x && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c && BHET031s
- BHOH0554c Orální hygiena IV - cvičení
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2016/BHED031p