LF:BHED031p Ed v práci d. hygienistky - p. - Informace o předmětu
BHED031p Edukace v práci dentální hygienistky - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Igor Kuba (pomocník) - Garance
- Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D.
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Tereza Polzer, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh
- Po 17. 9. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 24. 9. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 1. 10. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 8. 10. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 15. 10. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 22. 10. 7:00–8:40 F01B1/309, Po 29. 10. 7:00–8:40 F01B1/309
- Předpoklady
- BHOH0251p Orální hygiena I - přednáška
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dentální hygienistka (program LF, B-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentovi vědomosti v oblasti výchovy a vzdělávání jedince i skupiny obyvatelstva ve zdraví i nemoci a vést ho k všestrannému nazírání na jevy ve vztahu k pedagogice, dentální hygieně, stomatologii, medicíně a psychologii. Následně takto získané vědomosti a dovednosti prakticky zúročit ve své klinické praxi.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování kurzu schopen:
- definovat a vysvětlit základní pojmy, vysvětlit, popsat a aplikovat zákony učení
- formulovat edukační cíle (kognitivní, afektivní, psychomotorické).
- vyjmenovat, popsat jednotlivé metody, formy edukace, didaktické prostředky včetně jejich silných i slabých stránek
- projektovat, hodnotit edukační proces vzhledem k věkovým i individuálním zvláštnostem. - Osnova
- Přednášky: Pedagogika jako věda (vymezení pojmu, vztah pedagogiky k ostatním vědám, struktura oboru, základní pojmy – edukátor, edukace, edukant, edukační proces apod.) Zákonitosti a druhy učení, učební styly, pedagogická diagnostika Pojetí a zásady pedagogické komunikace a jejich uplatnění v edukačním procesu, faktory ovlivňující tento proces Vymezení a formulace edukačních cílů obecně a aplikace na práci dentálního hygienisty. Uplatnění výukových metod tradičních i aktivizujících v edukačním procesu Druhy a formy edukačních požadavků v dentální hygieny Organizační formy edukace Materiálně didaktické prostředky Projektování a hodnocení edukačního procesu v oblasti dentální hygieny. Sebereflexe v edukačním procesu Dokumentace edukačního procesu v podmínkách zdravotnického zařízení Speciální přístupy při edukaci tělesně postižených jedinců – rozpracování na jednotlivá postižení (slepí, slabozrací, poruchy sluchu a řeči, poruchy hybnosti) Zvláštnosti edukace jednotlivých věkových kategorií, překonávání barier při edukaci v praxi dentálního hygienisty. Prezentace Osobnost edukátora.
- Literatura
- povinná literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 483 s. ISBN 9788026204565. URL info
- JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2010, 77 stran. ISBN 9788024721712. info
- neurčeno
- MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu : andragogická didaktika. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2010, 323 s. ISBN 9788073575816. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- BHOH0554c Orální hygiena IV - cvičení
BHOH0453p && BHOH0453c && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c - BHOH0554p Orální hygiena IV - přednáška
BHOH0453p && BHOH0453c && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c - BHOP0565x Odborná praxe V
BHOP0464x && BHED031p && BHED031c && BHPS031p && BHPS031c && BHET031s
- BHOH0554c Orální hygiena IV - cvičení
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2018/BHED031p