MNXP091 Pedagogická praxe

Lékařská fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/2. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MVDr. Halina Matějová (pomocník)
Garance
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav veřejného zdraví – Teoretická pracoviště – Lékařská fakulta
Rozvrh
každé sudé pondělí 16:00–17:30 A21/112, každý sudý čtvrtek 16:15–17:45 A21/112, každý sudý čtvrtek 16:40–17:20 A21/112
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Odborná praxe je koncipována jako praktický předmět a uskutečňuje se podle plánu odborné praxe. Umožňuje studentům aplikovat teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali v rámci teoretické a teoreticko-praktické přípravy. Poskytuje prostor pro zdokonalování dovedností a návyků, samostatnosti a odpovědnosti za výsledky své pedagogické práce. Uskutečňuje se formou náslechů a samostatných pedagogických výstupů pod supervizí školitele s pedagogickou praxí.
Osnova
  • Samostatné pedagogické výstupy
Literatura
  • HOLLI, Betsy B. Communication and education skills for dietetics professionals. Edited by Betsy B. Holli. 5th ed. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009, xiv, 396. ISBN 9780781774345. info
  • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
  • PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
  • NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi : význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Vydání 1. Praha: Grada, 2005, 171 stran. ISBN 8024707381. URL info
  • SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
Výukové metody
pedagogický výstup
Metody hodnocení
zápočet na základě 2 samostatných pedagogických výstupů a mentorského vedení
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.