LF:MIKRP0141s Reflexe praxe I - seminář - Informace o předmětu
MIKRP0141s Reflexe praxe I - seminář
Lékařská fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0.4/0. 6. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Juřeníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zdeňka Knechtová (cvičící)
Gabriela Rozínková (pomocník) - Garance
- Mgr. Zdeňka Knechtová
Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav zdravotnických věd – Pracoviště nelékařských oborů – Lékařská fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MIKRP0141s/01: Čt 7. 11. 14:00–15:40 F01B1/313, Út 7. 1. 10:00–11:40 F01B1/309, Pá 10. 1. 12:30–14:10 F01B1/327
MIKRP0141s/02: Čt 7. 11. 12:00–13:40 F01B1/327, Út 7. 1. 8:00–9:40 F01B1/327, Pá 10. 1. 10:00–11:40 F01B1/327 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Intenzivní péče (program LF, N-IP)
- Intenzivní péče (program LF, N-SZ)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je umožnit studentům reflektovat zkušenosti z klinické praxe realizované v předmětu Ošetřovatelské praxe I. V průběhu semestru budou studenti připravováni na praxi v klinickém prostředí prostřednictvím řešení problémových úkolů, řešením kritických incidentů s cílem rozvíjet a prohlubovat sebereflexi.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu bude student schopen :
- smysluplně pracovat s reflexí/sebereflexí za účelem profesního rozvoje;
- kriticky zhodnotit předložené (modelové) situace a navrhnout možná řešení daných problémů vyskytujících se v klinické praxi. - Osnova
- Organizace praxe, spolupráce se školitelem/mentorem klinické praxe. Práce s reflexí (úvod do problematiky, reflektivní cyklus, fáze reflexe, využití reflexe k profesnímu rozvoji, přínosy a úskalí práce s reflexe, vybrané metody reflexe). Vedení reflektivního deníku, profesního portfolia. Podpora profesní reflexe a sebereflexe jako nástroje profesního vzdělávání sester s ohledem na specifickou profesní problematiku.
- Literatura
- doporučená literatura
- BOLTON, Gillie. Reflective practice : writing and professional development. Fourth Edition. Los Angeles: SAGE, 2014, xxiii, 229. ISBN 9781446282342. info
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- Reflective practice in nursing. Edited by Chris Bulman - Sue Schutz. 4th ed. Oxford: Blackwell, 2008, viii, 248. ISBN 9781405173605. info
- MOON, Jennifer A. Learning journals : a handbook for reflective practice and professional development. Second edition. London: Routledge, 2006, viii, 200. ISBN 0203969219. info
- TAYLOR, Beverley J. Reflective practice : a guide for nurses and midwives. 2nd ed. New York: Open University Press, 2006, xi, 226. ISBN 0335217427. URL info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok : procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, 233 s. ISBN 807194744X. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- Práce s reflektivními deníky, práce s portfoliem, skupinová diskuse, řešení problémových úkolů a kritických incidentů.
- Metody hodnocení
- Záznamy z praxe, Zápočet (absolvování semináře)
- Informace učitele
- Studenti budou děleni do skupin. Úspěšné ukončení semináře je podmíněno aktivní účastí v seminářích (80%) a průběžným plněním úkolů a jejich odevzdáním v dohodnutých termínech (reflektivní deník a profesní portfolio). Students will be divided into groups. Successful completion of the seminar is conditioned by active participation in seminars (80%) and continuous tasks and their submission in agreed deadlines (reflective journal and professional portfolio).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2019/MIKRP0141s