LF:MOPX0922 Reflektovaná pedagogická praxe - Informace o předmětu
MOPX0922 Reflektovaná pedagogická praxe
Lékařská fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 60. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Beneš, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Novák, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (cvičící)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 8:00–8:50 učebna 12
- Předpoklady
- MPKD071 && MPDR081 && MPPP081p && MPPP081s && MOPX0821
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Optometrie (program LF, N-OPTO)
- Optometrie (program LF, N-SZ)
- Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace optometrie)
- Cíle předmětu
- Pedagogická praxe navazuje na pedagogické a psychologické disciplíny a snaží se integrovat teoretickou a praktickou přípravu budoucích pedagogů. Cílem pedagogické praxe je formování komplexních kompetencí budoucího pedagoga v souhře pedagogicko-psychologické, metodické a praktické.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student:
- disponuje komplexními kompetencemi budoucího pedagoga v souhře pedagogicko-psychologické, metodické a praktické. - Osnova
- Posluchači se pedagogické praxe seznamují s organizací zvolené školy, s osnovami a plány výuky, vykonávají hospitace (pozorování) u cvičných učitelů, praktické výstupy (vlastní výuka studenta) s následnými rozbory se cvičným učitelem a běžné asistentské práce.
- Povinnosti studenta na praxi:
- - vykonat min. 5 hospitací v průběhu pedagogické praxe a vést o nich záznam
- Při hospitacích je nutné především pozorovat:
- - navázání kontaktu se studenty, způsob motivace studentů k učebním činnostem, kladení otázek (srozumitelnost, přiměřenost), reagování učitele na odpovědi (adekvátnost), reagování učitele na neplánované situace při výuce, uplatnění aktivizujících metod výuky, využití skupinové práce, organizace činnosti studentů ve vyučování, jak je vytvářeno příznivé klima a jak je uplatňován individuální přístup ke studentům.
- - seznámit se se vzdělávacím programem školy, s osnovami, plány výuky a učebnicemi, se kterými studenti i učitelé pracují,
- - podle možností vykonávat asistentské práce (opravovat písemné práce, sešity, vykonávat dozory a další běžné povinnosti učitele).
- Literatura
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- Výukové metody
- Pozorování, diskuse a praktická výuka
- Metody hodnocení
- Potvrzení; písemná zpráva o pedagogické praxi; diskuse
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2020/MOPX0922