LF:MOPX0922 Praxe pedagogická II - Informace o předmětu
MOPX0922 Praxe pedagogická II
Lékařská fakultapodzim 2008
- Rozsah
- dva týdny v roce. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ladislav Dvořák (cvičící)
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (pomocník)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (pomocník) - Garance
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. - Předpoklady
- MPKD081 Komunikační dovednosti && MPDR081 Didaktická propedeutika && MPPP081 Pedagog. psychologie && MOPX0821 Praxe pedagogická I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zdravotní vědy (program LF, N-SZ, směr Pedagogická specializace optometrie)
- Cíle předmětu
- Pedagogická praxe navazuje na pedagogické a psychologické disciplíny a > snaží se integrovat teoretickou a praktickou přípravu budoucích > pedagogů. Cílem pedagogické praxe je formování komplexních kompetencí > budoucího pedagoga v souhře pedagogicko-psychologické, metodické a > praktické.
- Osnova
- Posluchači se během 14 denní souvislé pedagogické praxe seznamují s > organizací zvolené školy, s osnovami a plány výuky, vykonávají > hospitace (pozorování) u cvičných učitelů, praktické výstupy (vlastní > výuka studenta) s následnými rozbory se cvičným učitelem a běžné > asistentské práce. Pro průběžnou pedagogickou praxi je vyhrazen každý pátek ( popř. jiný > den dle rozvrhu) v průběhu celého jarního semestru. Povinnosti studenta na praxi: > > § vykonat 12 hospitací v průběhu pedagogické praxe a vést o > nich záznam */Při hospitacích je nutné především pozorovat: /*/navázání kontaktu > se studenty, způsob motivace studentů k učebním činnostem, kladení > otázek (srozumitelnost, přiměřenost), reagování učitele na odpovědi > (adekvátnost), reagování učitele na neplánované situace při výuce, > uplatnění aktivizujících metod výuky, využití skupinové práce, > organizace činnosti studentů ve vyučování, jak je vytvářeno příznivé > klima a jak je uplatňován individuální přístup ke studentům. § seznámit se se vzdělávacím programem školy, s osnovami, > plány výuky a učebnicemi, se kterými studenti i učitelé pracují > > § podle možností vykonávat asistentské práce (opravovat > písemné práce, sešity, vykonávat dozory a další běžné povinnosti učitele)
- Literatura
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- Metody hodnocení
- Potvrzení; písemná zpráva o pedagogické praxi; diskuse
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2008/MOPX0922