BP_RJ Bakalářská práce

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/1. Individuální konzultace. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
BPp_RJ Bakalářská práce - Projekt
Předmět si zapisuje student, který píše bakalářskou práci na katedře ruského jazyka. Typicky v pátém semestru bakalářského studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/45, pouze zareg.: 0/45, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/45
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář vychází ze zadaného tématu bakalářské práce a je veden příslušným konzultantem. Bakalářské práce studentů mohou analyzovat problematiku v lingvistice, literatuře, vyjímečně, tj. ve srovnávacím aspektu na dějiny a reálie. Student si zvolí téma a vyučujícího podle svého zaměření. Učí se, jak plánovat práci a řídit přístup ke studiu literatury. Zabývá se osvojením různých výzkumných technik a aplikuje je na vlastní projekt. V rámci seminářů studenti prezentují své projekty výzkumu a diskutují o nich.
Výstupy z učení
Absolvování tohoto kurzu zajistí, že student pracuje na BP odsouhlasenou vedoucím. Student by tak měl být připraven k konzultaci práce a seznámen s požadavky, které na něj budou kladeny státní komisí při obhajobě.
Osnova
  • 1. Rozpracování tématu.
  • 2. Výběr primární a sekundární literatury.
  • 3. Zpracování projektu práce.
  • 4. Koncepce bakalářské práce.
  • 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování.
  • 6. Příprava a organizace výzkumu.
  • 7. Vlastní výzkum.
  • 8. Zpracování výsledků výzkumu.
  • 9. Průběžné zpracovávání bakalářské závěrečné práce.
Literatura
  • ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1997. 271 s. ISBN 80-7198-173-7.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2000. 207 s. ISBN 8085931796.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2004. 78 s. ISBN 8073150786.
  • PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy, 1998. 270 s. ISBN 0-7184-569-8.
Výukové metody
Studium odborné literatury, teoretická příprava. Prezentace projektu bakalářské práce, aktivní zapojení se do diskuse.
Metody hodnocení
Práce v průběhu celého semestru. Postupné zpracovávání dílčích úkolů a cílů stanovených v projektu bakalářské práce.
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/studium/casto-kladene-dotazy/faq-studentu/zaverecna-prace
Predpokládá se průběžná systematická práce na zvoleném tématu bakalářské práce.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/BP_RJ