PdF:BiM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2 - Informace o předmětu
BiM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- čtyřikrát dvě hodiny za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Dan, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Milan Kubiatko, PhD. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Vladimíra Neužilová (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (cvičící)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BiM_VPs2/01: Út 25. 3. 16:40–18:20 učebna 20, Út 6. 5. 16:40–18:20 učebna 20, S. Střelec, L. Vodová
BiM_VPs2/02: Út 11. 3. 18:30–20:10 učebna 41, Út 22. 4. 18:30–20:10 učebna 41, J. Šťáva, L. Vodová - Předpoklady
- Předmět může být zapsán pouze společně s Učitelskou praxí 2. Maximální počet studentů v semináři je 25.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen:
• zhodnotit zkušenosti získané během Učitelské praxi 2
• použít informace k reflexi a sebereflexi
• využít informace k rozšíření svých profesních kompetencí a saturaci profesních potřeb
• formulovat cíle výuky
• vytvořit přípravu na hodinu - Osnova
- · diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek,
- · skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele,
- · reflexe zápisů v pedagogickém deníku,
- · reflexe portfoliových úkolů,
- · reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2.
- Literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. info
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 5. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 9788073674274. info
- KOPŘIVA, Pavel, Jana NOVÁČKOVÁ, Dobromila NEVOLOVÁ a Tatjana KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. 3. vydání. Bystřice pod Hostýnem: P. Kopřiva - Spirála, 2008, 286 stran. ISBN 9788090403000. info
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem : co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- Výukové metody
- forma výuky: skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků výukové metody: rozhovor, diskuse
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: písemně vypracované úkoly.
Podmínky úspěšného ukončení:
• aktivní účast na výukových blocích,
• předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2)
• přípravy na hodiny s reflektivní analýzou
• plán dalšího rozvoje - Informace učitele
- Výuka probíhá ve dvouhodinových blocích, čtyřikrát za semestr.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/BiM_VPs2