FJ3009 Didaktika francouzštiny 4

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ3009/01: Čt 8:00–9:50 učebna 19a, P. Suquet
Předpoklady
FJ3006 Didaktika francouzštiny 1 && FJ3007 Didaktika francouzštiny 2 && FJ3051 Didaktika francouzštiny 3
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na společenské a kulturní aspekty cílového jazyka a způsoby rozvoje interkulturní kompetence. Pozornost se soustřeďuje rovněž na různé typy hodnocení v jazykové třídě a rozvoj schopnosti hodnotit komunikační kompetenci žáků.
Výstupy z učení
Po obsolvování kurzu by měl být student schopen: rozlišovat pojmy kultura, civilizace, kulturní stereotypy a interkulturní přístup ve výuce jazyků. Měl by rovněž umět rozlišovat různé typy hodnocení a aplikovat je ve výuce.
Osnova
  • 1. Culture. 2. Civilisation. 3. Stéréotypes culturels. 4. Approche interculturelle. 5. Evaluation formative. 6. Evaluation sommative.
Literatura
    doporučená literatura
  • BERTOCCHINI, Paola a Edvige COSTANZO. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE : cours activetés corrigés. [Paris]: CLE International, 2008, 271 s. ISBN 9782090353792. info
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
  • TAGLIANTE, Christine. La classe de langue. Nouvelle édition. Paris: CLE International, 2006, 199 stran. ISBN 9782090330687. info
  • TAGLIANTE, Christine. L'évaluation et le Cadre européen commun. Paris: CLE International, 2005, 207 s. ISBN 9782090331196. info
  • CHAVES, Rose-Marie a Lionel FAVIER. L'Interculturel en classe. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2012, 116 s. Les Outils malins du FLE. ISBN 978-2-7061-1697-1. info
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody, získávání zkušenosti s konkrétními vyučovacími situacemi. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Metody hodnocení
Výstupem předmětu je zpracování profesního portfolia. Studenti odevzdávají projekt na konci semestru v tištěné nebo elektronické podobě. Zpětná vazba je poskytnuta ústně při závěrečné odborné diskuzi nad projektem.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/FJ3009