PdF:FJ3009 Didaktika francouzštiny 4 - Informace o předmětu
FJ3009 Didaktika francouzštiny 4
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3009/01: Čt 8:00–9:50 učebna 19a, P. Suquet
- Předpoklady
- FJ3006 Didaktika francouzštiny 1 && FJ3007 Didaktika francouzštiny 2 && FJ3051 Didaktika francouzštiny 3
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na společenské a kulturní aspekty cílového jazyka a způsoby rozvoje interkulturní kompetence. Pozornost se soustřeďuje rovněž na různé typy hodnocení v jazykové třídě a rozvoj schopnosti hodnotit komunikační kompetenci žáků.
- Výstupy z učení
- Po obsolvování kurzu by měl být student schopen: rozlišovat pojmy kultura, civilizace, kulturní stereotypy a interkulturní přístup ve výuce jazyků. Měl by rovněž umět rozlišovat různé typy hodnocení a aplikovat je ve výuce.
- Osnova
- 1. Culture. 2. Civilisation. 3. Stéréotypes culturels. 4. Approche interculturelle. 5. Evaluation formative. 6. Evaluation sommative.
- Literatura
- doporučená literatura
- BERTOCCHINI, Paola a Edvige COSTANZO. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE : cours activetés corrigés. [Paris]: CLE International, 2008, 271 s. ISBN 9782090353792. info
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
- TAGLIANTE, Christine. La classe de langue. Nouvelle édition. Paris: CLE International, 2006, 199 stran. ISBN 9782090330687. info
- TAGLIANTE, Christine. L'évaluation et le Cadre européen commun. Paris: CLE International, 2005, 207 s. ISBN 9782090331196. info
- CHAVES, Rose-Marie a Lionel FAVIER. L'Interculturel en classe. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2012, 116 s. Les Outils malins du FLE. ISBN 978-2-7061-1697-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody, získávání zkušenosti s konkrétními vyučovacími situacemi. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Výstupem předmětu je zpracování profesního portfolia. Studenti odevzdávají projekt na konci semestru v tištěné nebo elektronické podobě. Zpětná vazba je poskytnuta ústně při závěrečné odborné diskuzi nad projektem.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/FJ3009