PdF:FJ3007 Didaktika francouzštiny 2 - Informace o předmětu
FJ3007 Didaktika francouzštiny 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3007/01: Čt 10:00–11:50 učebna 55, P. Suquet
- Předpoklady
- FJ3006 Didaktika francouzštiny 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku procesu učení, teorie učení, strategií a stylů učení, oprav chyb, autonomii žáka a proces komunikace.
- Výstupy z učení
- Po obsolvování kurzu by měl být student schopen: objasnit problematiku procesu učení, teorie učení, strategií a stylů učení, oprav chyb, autonomii žáka a proces komunikace a aplikovat dané poznatky v praxi.
- Osnova
- 1. Théories d´apprentissage. 2. Acquisition vs apprentissage. 3. Stratégies d´apprentissages. 4. Styles d´apprentissage. 5. Styles d´apprentissages et styles d´enseignement. 6. L´erreur dans l´apprentissage. 7. Autonomie d´apprentissage. 8. Communication.
- Literatura
- doporučená literatura
- BERTOCCHINI, Paola a Edvige COSTANZO. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE : cours activetés corrigés. [Paris]: CLE International, 2008, 271 s. ISBN 9782090353792. info
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
- TAGLIANTE, Christine. La classe de langue. Nouvelle édition. Paris: CLE International, 2006, 199 stran. ISBN 9782090330687. info
- Cyr, P., & Germain, C. (1998). Stratégies d´apprentissage. Paris: CLE International.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody, získávání zkušenosti s konkrétními vyučovacími situacemi. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Výstupem předmětu je zpracování vlastního profilu, na němž si student uvědomí souvislosti vlastního stylu učení a vyučovacího stylu. Studenti odevzdávají projekt na konci semestru v tištěné nebo elektronické podobě. Zpětná vazba je poskytnuta ústně při závěrečné odborné diskuzi nad projektem.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/FJ3007