PdF:FJ3051 Didaktika francouzštiny 3 - Informace o předmětu
FJ3051 Didaktika francouzštiny 3
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium 8 hod. konzultací. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3051/01: Čt 14:00–15:50 učebna 67, P. Suquet
- Předpoklady
- FJ3006 Didaktika francouzštiny 1 && FJ3007 Didaktika francouzštiny 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku výuky jazykových prostředků a řečových dovedností v jazykové tříde. Po vymezení vztahu řečových dovedností k jazykovým prostředkům je věnována pozornost jejich dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky. Studenti budou ve výuce využívat své profesní portfolio a reflektovat na konkrétních příkladech týkajících se probíraného učiva zkušenosti z učitelské praxe.
- Výstupy z učení
- Po obsolvování kurzu by měl být student schopen: definovat jazykové prostředky, vysvětlit jejich vztah k řečovým dovednostem, navrhnout příklady v metodických listech, aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- 1. Prononciation. 2. Lexique. 3. Grammaire. 4. Compréhension orale. 5. Compréhension écrite. 6. Expression orale. 7. Expression écrite.
- Literatura
- doporučená literatura
- BERTOCCHINI, Paola a Edvige COSTANZO. Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE : cours activetés corrigés. [Paris]: CLE International, 2008, 271 s. ISBN 9782090353792. info
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du franҫais langue étrangère et seconde. 4ᵉ édition. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 482 stran. ISBN 9782706126772. info
- TAGLIANTE, Christine. La classe de langue. Nouvelle édition. Paris: CLE International, 2006, 199 stran. ISBN 9782090330687. info
- Beacco, J.-C. (2007). L'approche par compétences dans l'enseignement des langues. Paris : Didier.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, individuální práce. Propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody, získávání zkušenosti s konkrétními vyučovacími situacemi. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška na témata probraná v DI1-DI3.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FJ3051