PdF:IAJp20 Výuková praxe 4A - AJ - Informace o předmětu
IAJp20 Výuková praxe 4A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Pašalov (cvičící) - Garance
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJp20/01: Po 9:00–10:50 respirium (5. nadzemní podlaží), P. Pašalov
IAJp20/02: Út 12:00–13:50 respirium (5. nadzemní podlaží), P. Pašalov - Předpoklady
- IAJp11 Souborná zkouška z AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Students will get familiar with specific needs of young language learners. By the end of the course, students will be able to design suitable classroom activities for young learners. Students will be able to receive and give feedback and to reflect on their own teaching.
- Výstupy z učení
- Students are able to conduct lessons in English and use classroom English in different stages of the lesson; simplify classroom instructions and demonstrate tasks with respect to their pupils' age and language development; reflect on their teaching, examine their experience and use it for evaluation and action; give and get constructive feedback and act on the given feedback; plan suitable activities for their pupils and instruct them in the target language.
- Osnova
- Classroom language in different situations and stages of the lesson. Lesson planning using coursebooks for young learners. Lesson planning with supplementary materials and realia. constructive and supportive feedback. Microteaching. Teaching portfolio. Creating materials and their evaluation.
- Literatura
- SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- workshop, microteaching, class discussions, homework
- Metody hodnocení
- regular attendance, active participation in class, microteaching, self-assessment and reflection, Portfolio.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1881
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IAJp20