IAJp20 Výuková praxe 4A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Pašalov (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IAJp20/01: Po 9:00–10:50 respirium (5. nadzemní podlaží), P. Pašalov
IAJp20/02: Út 12:00–13:50 respirium (5. nadzemní podlaží), P. Pašalov
Předpoklady
IAJp11 Souborná zkouška z AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will get familiar with specific needs of young language learners. By the end of the course, students will be able to design suitable classroom activities for young learners. Students will be able to receive and give feedback and to reflect on their own teaching.
Výstupy z učení
Students are able to conduct lessons in English and use classroom English in different stages of the lesson; simplify classroom instructions and demonstrate tasks with respect to their pupils' age and language development; reflect on their teaching, examine their experience and use it for evaluation and action; give and get constructive feedback and act on the given feedback; plan suitable activities for their pupils and instruct them in the target language.
Osnova
  • Classroom language in different situations and stages of the lesson. Lesson planning using coursebooks for young learners. Lesson planning with supplementary materials and realia. constructive and supportive feedback. Microteaching. Teaching portfolio. Creating materials and their evaluation.
Literatura
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, microteaching, class discussions, homework
Metody hodnocení
regular attendance, active participation in class, microteaching, self-assessment and reflection, Portfolio.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1881
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IAJp20