PdF:IAJp26 Výuková praxe 4B - AJ - Informace o předmětu
IAJp26 Výuková praxe 4B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Petra Pašalov (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJp26/01: Čt 9:00–10:50 učebna 70, P. Pašalov
IAJp26/02: Po 9:00–10:50 učebna 55, P. Pašalov - Předpoklady
- IAJp11 Souborná zkouška z AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Student will get acquainted with specific needs of young language learners. At the end of the course students should be able to design adequate types of activities for young learners. Studnets will be able to get and give feedback and to reflect their own teaching.
- Výstupy z učení
- Students are able to conduct lessons in English and use classroom English in different stages of the lesson; simplify classroom instructions and reformulate them with respect to their pupils' age and language development; reflect on their teaching, examine their experience and use it for evaluation and action; give and get feedback, react positively to feedback and act accordingly; plan suitable activities for their pupils and instruct them in the target language.
- Osnova
- 1-2) Classroom language 3-4) Lesson plannign using different coursebooks for young learners 5-6) Suplementary materials and realia 7-8) Giving and getting feedback 9-10) Microteaching 11-12) Portfolio: designing materials
- Literatura
- SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
- PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
- BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
- DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
- SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
- Výukové metody
- workshop, microteaching, class discussions, homework
- Metody hodnocení
- Credit requirements: Active participation in seminars. Microteaching Type of completion: seminar
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/IAJp26