PdF:JVp014 Angličtina pro pedagogy - D - Informace o předmětu
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Elena Adriana Dancu, Ph.D. (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. - Mateřské obory/plány
- předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (writing a research summary; giving a presentation).
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
- Osnova
- Topics: 1) Education and technology; 2) Specific learning difficulties; 3) Research and science; 4) Teacher wellbeing.
- Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; conditionals.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
- SPARLING, Thomas Donaldson, Christopher Adam RANCE a Simona KALOVÁ. English or Czenglish. Avoiding Czechisms in English. 1. vyd. . Brno: Masarykova univerzita, 2021, 319 s. ISBN 978-80-210-9965-4. URL info
- Výukové metody
- Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences); 2) continuous assessment (70%): details given in course materials; 3) oral exam (30%): presentation (2 mins + Qs) + discussion in pairs (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score at least 65% (45.5 pts) to sit the oral exam. Students must also score at least 65% (19.5 pts) in the oral exam to pass the course.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/JVp014