PdF:SZc0028 Oborová didaktika angličtiny 2 - Informace o předmětu
SZc0028 Oborová didaktika anglického jazyka a literatury 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/1.7. 20 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je umožnit studentům:
• porozumět koncepci komunikačního přístupu k výuce cizích jazyků
• analyzovat a upravovat výukové materiály
• kombinovat různé metody a techniky v mikrovýuce a zhodnotit jejich efektivitu
• zvolit vhodné nástroje a metody pro měření pokroku svých žáků a jejich hodnocení
• využít své výukové portfolio k reflexi svého profesního rozvoje - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• používat metody a techniky výuky jazykových prostředků a řečových dovedností, které budou založeny na komunikačním přístupu k výuce anglického jazyka,
• zdůvodnit použití metod a technik s odkazem na teorii a v souladu s cíli výuky,
• vybírat, kriticky hodnotit a upravovat výukové zdroje a autentické materiály pro své hodiny,
• používat řadu nástrojů hodnocení, aby zjistili pokroky svých žáků,
• sestavit své výukové portfolio jako průběžný úkol,
• reflektovat svůj profesní rozvoj pomocí svého portfolia. - Osnova
- • Introduction. Group formation activities. Revising and recycling. (1 hod.)
- • Teaching vocabulary. (1 hod.)
- • Practising vocabulary. (1 hod.)
- • Teaching grammar. (2 hod.)
- • Practising grammar. (2 hod.)
- • Teaching and practising pronunciation. (2 hod.)
- • Lesson planning. (1 hod.)
- • Productive skills - teaching speaking. (2 hod.)
- • Productive skills - teaching writing. (2 hod.)
- • Receptive skills - teaching listening. (2 hod.)
- • Receptive skills - teaching reading. (2 hod.)
- • Integrating skills. (1 hod.)
- • Discussion with portfolios. (1 hod.)
- Literatura
- Výukové metody
- Semináře s diskusemi ve dvojicích, ve skupinách a celé skupině, domácí příprava s četbou, mikrovyučování. Samostudium
- Metody hodnocení
- Mikrovyučování. Portfoliový úkol: 3 přípravy na vyučování s reflexí ohodnocené spolužákem dle stanovených kritérií
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SZc0028