PdF:YPS01 Podpora pro děti ze sociálně z - Informace o předmětu
YPS01 Podpora pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jan Krása, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Jan Krása, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- YPS01/KombiPred01: Pá 22. 11. 9:00–12:50 učebna 50, Pá 29. 11. 9:00–12:50 učebna 50, J. Krása
YPS01/PrezPred01: Pá 22. 11. 9:00–12:50 učebna 50, Pá 29. 11. 9:00–12:50 učebna 50, Pá 13. 12. 9:00–12:50 učebna 34, J. Krása - Předpoklady
- Znalosti základních teorií sociální psychologie. Znalosti základních fenoménů, ke kterým dochází ve skupině. Znalosti procesů, ke kterým dochází při posuzování druhých osob.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Předškolní pedagogika (program PdF, N-PP) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s kontextem včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Kontext péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí bude popsán z pohledu psychologických teorií.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu:
- znát legislativní a společenský rámec včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí (dále jen "děti");
- identifikovat faktory, které úspěšné integraci a inkluzi dětí zabraňují v jejich osobním přístupu;
- identifikovat faktory, které úspěšné integraci a inkluzi dětí zabraňují v konkrétním sociálním prostředí;
- aplikovat psychologické teorie osobnosti při přípravě setkání s dětmi i jejich rodiči;
- aplikovat teorie vývojové psychologie při přípravě péče o děti; - Osnova
- Kontext včasné péče o děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí.
- Stereotypy spojené s dětmi ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí a jejich psychologické základy.
- Teorie vývojové psychologie v kontextu sociokulturně znevýhodňujícího prostředí.
- Psychodynamické teorie v kontextu sociokulturně znevýhodňujícího prostředí.
- Psychodynamické teorie a zdravý rozvoj osobnosti.
- Hry, aktivity a projekty, které podporují děti ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí.
- Literatura
- Výukové metody
- Teoretická příprava (četba textů), skupinová diskuze nad nastudovaným tématem, příprava aktivit a intervencí.
- Metody hodnocení
- 1. včasné odevzdání výpisků ze studijních textů. (60%)
2. aktivní účast na seminářích (40%) - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/YPS01