AJ5_ME4B Didaktika 4B

Pedagogická fakulta
jaro 2003
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Předpoklady
3rd year methodology, Metody a formy vyučování AJ5_MFVY (Procedures)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course is intended to provide teacher trainees with the independence and confidence to design their own materials, their own lessons and their own courses so that they can address the specific needs of their students in accordance with their own views concerning language acquisition and language itself.
Osnova
  • An overview of language acquisition, English for Specific Purposes, needs analysis, learning styles, time management, holistic and atomistic approaches, the product - process dichotomy, the lexical approach.
Literatura
  • Lightbrown, P & Spada, N (1993) How languages are learned, OUP; Willis, D (1990) The Lexical Syllabus, Collins
  • CRYSTAL, David. The Cambridge encyclopedia of language. Cambridge: Cambridge University Press, 1987, vii, 472. ISBN 0521264383. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.