PdF:SV4BP_CJN1 Deutsch - Informace o předmětu
SV4BP_CJN1 Cizí jazyk A - jazyk německý
Pedagogická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
- Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Helena Pelcová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_CJN1/01: Po 8:30–10:05 učebna 34
SV4BP_CJN1/02: St 8:30–10:05 učebna 54 - Předpoklady
- Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby. K získání zápočtu se vyzaduje aktivní účast na jazykových cvičeních a úspěsné napsání zápočtového testu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby.
- Osnova
- Die Themen für Leseverstehen, Hörverstehen, Sprechen und Schreiben: 1. Schule und Karriere,Berufe 1.,2.,3. Woche Fertigkeiten: orientierendes, selektives und detaillirtes Lesen, über Lebensläufe informieren, Gespräche über die Schulzeit, über Berufe und Berufswünsche berichten, tabellarischen und ausführlichen Lebenslauf schreiben 2. Nachrichten und Berichte, deutschsprachige Länder und ihre Besonderheiten 4.,5.,6. Woche Fertigkeiten:Erlebnisse und Geschichten erzählen, Präteritum und Perfekt benutzen, Wortfolge im Hauptsatz, Nebensatz, Satzgefüge, Konnektoren 3. Schulsysteme in deutschsprachigen Ländern und das tschechische Schulsystem 7.,8.,9. Woche Fertigkeiten: Schlüsselwörter bestimmen, die Bedeutung von schwierigen Wörtern und Fachwörtern erschließen, mit einsprachigem Wörterbuch arbeiten, die wichtigsten Informationen zusammenfassen, erklären und kommentieren 4. Hochschulstudium und mein Studienfach 10., 11., 12. Woche Fertigkeiten: Wortschatz aus dem Bereich Hochschulwesen aufbauen, eigenes Studienfach präsentieren Sprachliche Kompetenzen, die während des ganzen Semesters geübt werden: a-Leseverstehen von authentischen deutschen Texten - informative Texte, Sachtexte, Erzähltexte. Verschiedene Lesestile benutzen, Schlüsselwörter und Hauptinformationen suchen, Textstruktur verstehen und Textsorte bestimmen b-Hörverstehen von Gesprächen und Interviews, Hörstrategien c-Sprechen:das Thema des Textes formulieren und die Textsorte bestimmen, über den Inhalt des Textes informieren, an der Diskussion teilnehmen und eine einfache Diskussion leiten, eigene Erfahrungen und Kenntnisse über das gegebene Thema äußern d-Schreiben: das Thema des Textes formulieren, den Inhalt in Sätzen und auch stichwortartig zusammenfassen, eigenen tabellarischen und ausführlichen Lebenslauf schreiben, einen kurzen Bericht, kurzes Essay oder persönlichen Brief zum gegebenen Thema schreiben
- Literatura
- Aufderstrasse, H., Muller J., Storz, T. Delfin Lehrbuch, Teil 2, Max Hueber Verlag, 2002
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: jazykova cvičení. Zkouška písemná i ústní. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Kurz není určen pro začátečníky.
- Statistika zápisu (jaro 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2005/SV4BP_CJN1