PdF:SV4BP_PPX2 Ped.praxe průběžná 2 (sociál.) - Informace o předmětu
SV4BP_PPX2 Pedagogická praxe průběžná 2 (sociální)
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Třetí a čtvrtý semestr je vyhrazen pro oblast sociální práce v různých rovinách, studenti se v rámci praxe pohybují v prostředí, kde se mohou věnovat oblasti sociální práce, sociální péče a multikulturní výchovy. V rámci praxe se studenti budou věnovat klientům ze sociálně znevýhodněného prostředí, popřípadě se zaměří na oblast prevence sociálně patologických jevů. Součástí je písemná práce, kde bude uvedena charakteristika činnosti, úkoly, zaměření, sebereflexe a analýza; součástí je dotváření pedagogického portfolia a aplikace metod sociální práce. Navrhovaná zařízení:Ústavy sociální péče, úřady sociální péče, protidrogová centra, poradny pro ženy a dívky v tísni, azylové domy, diagnostický ústav, mediační a probační služba, oblast prevence, romská centra, centra pro uprchlíky, školní a mimoškolní zařízení, která navštěvují děti se sociálně znevýhodněného prostředí, děti imigrantů a školy s vysokým procentem romských žáků, aj.
- Osnova
- Součástí vzdělávání sociálních pedagogů je pedagogická praxe, kterou studenti absolvují v průběhu celého studia. Zaměření, cíle a úkoly praxe jsou rozvrženy do jednotlivých semestrů; sociální praxe zahrnuje aktivity z oblasti sociální práce a multikulturní výchovyÚkolem praxe je:- představit v různých organizacích obor sociální pedagogika se zaměřením na volný čas a nabídnout prostřednictvím studentů budoucí odborníky pro oblast mimoškolní výchovy, volný čas, sociální práci a multikulturní výchovu
- Literatura
- VALENTA, Josef. Dramatická výchova a rozvoj sebevědomí : dětí a dospělých (Obsaž.) : Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. info
- ZAPLETAL, Miloš. Hry na hřišti a v tělocvičně (Variant.) : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1987] : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1997]. info
- PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999, 93 s. ISBN 80-210-2033-4. info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času :teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 229 s. ISBN 80-7178-295-5. info
- BAKALÁŘ, Eduard. Psychohry. Edited by Bohuslav Blažek. 1. vyd. Praha: Vyšehrad, 1995, 186 s. ISBN 8070211393. info
- Metody hodnocení
- Studenti si samostatně vyberou zařízení, ve kterém budou vykonávat pedagogickou praxi.Písemný záznam z průběžné praxe musí obsahovat analýzu a reflexi zařízení, instituce, aktivit a činností, které se studenti v průběhu praxe věnovali, komentář, zhodnocení a popis zjištěných skutečností.Součástí bude potvrzení o absolvování praxe a vlastní sebereflexe z pedagogických činností.Konečnou podobu písemných materiálů dotvoří studenti podle svého zvážení.Navrhovaná zařízení:Ústavy sociální péče, úřady sociální péče, protidrogová centra, poradny pro ženy a dívky v tísni, azylové domy, diagnostický ústav, mediační a probační služba, oblast prevence, romská centra, centra pro uprchlíky, školní a mimoškolní zařízení, která navštěvují děti se sociálně znevýhodněného prostředí, děti imigrantů a školy s vysokým procentem romských žáků, aj. Na závěr praxe studenti předloží písemnou analýzu praxe a potvrzení o absolvování praxe.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/SV4BP_PPX2