PdF:SV4BP_SLPD Stavba lekce, práce s dětmi - Informace o předmětu
SV4BP_SLPD Stavba lekce a její realizace, práce s dětmi
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jarmila Doležalová (přednášející)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (pomocník)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Rozvrh
- Út 8:30–10:05 budova C - učebna 8, Út 10:15–11:50 ZŠ Křídlovická
- Předpoklady
- - účast na výukových programech (lekcích dramatické výchovy) - obhájení samostatně připravené lekce - účast na společně připraveném výukovém programu a jeho hodnocení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Studenti se aktivně zúčastní výukových programů dramatické výchovy ve Studiu dramatické výchovy Labyrint. Po jejich rozboru si pod vedením vyučujícího připraví vlastní lekce. Ověří si tak svoje znalosti a dovednosti v oboru dramatická výchova.
- Osnova
- Aktivní účast s různou (stanovenou) mírou zapojení v lekci DV pro děti MŠ, I.stupně a II.stupně ZŠ. Teoretický rozbor podle kritérií strategie vedení (stanovení potřeb žáků, učebního cíle, výběr činností, přístup učitele, zhodnocení výsledků vzhledem ke stanovenému cíli). Příprava lekce. Metodika: hledání témat (ze školních osnov, pro rozvoj dovedností, sociální hlediska jednotlivců a skupiny) stanovení základních souvislostí a okolností kontext zvolení struktury jak vytvořit dramatické napětí čím udržet zájem dětí jaké nabízíme úhly pohledu určení ohniska lekce vytvoření rámce (role dětí, role učitele) způsob dětské reflexe Samostatné plánování lekce (osobní konzultace s vyučujícím) Společné plánování vybrané lekce. Provedení této lekce výukového programu v SDV Labyrint. Reflexe, hodnocení.
- Metody hodnocení
- Cvičení, 80% účast, zkouška. Písemné zpracování přípravy lekce DV a její ústní obhájení.
- Informace učitele
- BLÁHOVÁ,K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80 7068 070 9 BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha : IPOS, 2001. ISBN 80 7068 158 6 Dramatická výchova a dítě v bludišti dnešního světa. Praha : STD, 2001. ISBN 80 901660 4 - 0 MACKOVÁ,S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80 - 85429- 93 4 MACHKOVÁ,E. Metodika dramatické výchovy. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80 - 7068 105 - 5 MACHKOVÁ,E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha : IPOS, 1998. ISBN 80 -7068-103-9 MORGANOVÁ, N. Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů. Praha : IPOS ARTAMA, 2001. ISBN 80- 901660-2-4 MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Praha : DAMU, 1996. ISBN 80 85883 13 9 PAVLOVSKÁ, M. ed. Cesta současné školy ke škole tvořivé. Brno : MSD, 2002. ISBN 80 86633 02 0 PAVLOVSKÁ, M. Tvořivá dramatika vyučovací předmět, metoda práce, pedagogický princip. In: Variácie podob výchovnej dramatiky. Prešov : LANA, 2003. ISBN 80 968312-8- 3 SVOZILOVÁ, D. Strukturovaná dramatická hra. In: Tvořivá dramatika, 2000,č.3. ULRICHOVÁ, I. Hrajeme si s pohádkami. Praha : Portál, 2000. ISBN 80 7178 355 2 www.drama.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/SV4BP_SLPD