Fy2MP_DGVF Diagnostika ve výuce fyziky

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (pomocník)
Garance
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Vohradská
Rozvrh
St 8:50–10:30 laboratoř 86
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí a dovedností z edukometrie přírodovědných vyučovacích oborů. Důraz je kladen a diagnostiku vědomostí a dovedností. Student je informován o nutnosti diagnostiky poruch učení a osobnostních vlastností. Předmět bude nabízen i studentům dalších přírodovědných oborů.
Osnova
  • 1. Pedagogická a didaktická diagnostika a diagnóza. 2. Cíle, předmět a funkce diagnostiky v přírodovědné výuce. 3. Diagnostické metody a nástroje, jejich tvorba a aplikace ve výuce. 3.1 Ústní zkouška. 3.2 Písemná a grafická zkouška. 3.3 Didaktický test. 3.4 Analýza činnosti a výsledků žáka. 3.5 Experimentální zkouška. 3.6 Pozorování žáka. 3.7 Rozhovor a dotazník. 3.8 Anamnéza. 4. Hodnocení a klasifikace. 5. Diagnostika vědomostí. 6. Diagnostika dovedností.
Literatura
  • CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy : příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999, 91 s. ISBN 8085931680. info
  • TRNA, Josef. Objevte v sobě Einsteina. Test vnímání a pozorování pro děti od 5 do 11 let. Brno: Paido, 1999, 18 s. 88. ISBN 80-85931-72-9. info
Metody hodnocení
Požadavky pro ukončení předmětu: 1.Účast ve výuce nejméně 80%. Případná vyšší neúčast bude řešena individuálně zadáním doplňkové písemné práce. 2. Vypracování dílčích průběžně zadávaných úkolů dle pokynů učitele. 3. Vypracování závěrečné domácí práce dle zadání učitele.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.