FY2MP_DGVF Diagnostika ve výuce fyziky

Pedagogická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FY2MP_DGVF/01: Út 10:15–11:55 laboratoř 86, T. Miléř
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí a dovedností z edukometrie přírodovědných vyučovacích oborů. diagnostika vědomostí a dovedností
diagnostika poruch učení
diagnostika osobnostních vlastností.
Osnova
  • 1. Pedagogická a didaktická diagnostika a diagnóza.
  • 2. Cíle, předmět a funkce diagnostiky v přírodovědné výuce.
  • 3. Diagnostické metody a nástroje, jejich tvorba a aplikace ve výuce.
  • 3.1 Ústní zkouška.
  • 3.2 Písemná a grafická zkouška.
  • 3.3 Didaktický test.
  • 3.4 Analýza činnosti a výsledků žáka.
  • 3.5 Experimentální zkouška.
  • 3.6 Pozorování žáka.
  • 3.7 Rozhovor a dotazník.
  • 3.8 Anamnéza.
  • 4. Hodnocení a klasifikace.
  • 5. Diagnostika vědomostí.
  • 6. Diagnostika dovedností.
Literatura
  • CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy : příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999, 91 s. ISBN 8085931680. info
  • TRNA, Josef. Objevte v sobě Einsteina. Test vnímání a pozorování pro děti od 5 do 11 let. Brno: Paido, 1999, 18 s. 88. ISBN 80-85931-72-9. info
Výukové metody
výklad s diskusí, cvičení
Metody hodnocení
individuální projekt
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2018.