PdF:SP4MK_S4a1 Specializace 4a - Informace o předmětu
SP4MK_S4a1 Specializace 4a 1. Logopedie a surdopedie 1+
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/0/9. 40 hodin. 20 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Radka Horáková, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
Souralová (přednášející), PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS., Ph.D. (zástupce) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Předpoklady
- absolvování specializace logopedie a specializace surdopedie
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Logopedická intervence, ti úrovn logopedické intervence, logopedická terapie, terapie narušení zvuku ei rinolalie, komplexní rehabilitaní pée o jedince s orofaciálními rozštpy, logopedická terapie palatolalie, velofaryngeální insuficience, pedoperaní a pooperaní pée, dysartrie vývojová a dysartrie získaná, zásady rozvoje hybnosti a ei u dtí poruchami centrální nervové soustavy, souasné terapeutické postupy využívané v logopedii u dtí s dysartrie, reflexní lokomoce, orofaciální stimulace, dysfagie, hypersalivace, terapie získané dysartrie, využití alternativní a augmentativní komunikace u dysartrie a anartrie, terapie koktavosti, terapeutické postupy u incipientní koktavosti, terapie fixované a chronické koktavosti, terapie breptavosti, strategie a terapeutické postupy u breptavosti, terapie hlasových poruch, prevence hlasových poruch, hlasová hygiena. Vymezení základních pojmů oboru surdopedie, poruchy sluchu, klasifikace sluchových vad, prevence, historický vývoj péče o sluchově postižené, anatomie a fyziologie sluchového ústrojí, etiologie sluchových vad, důsledky sluchové vady a psychologické zvláštnosti sluchově postižených, jazykové kompetence sluchově postižených, komunikační formy, logopedická péče u sluchově postižených, sluchová protetika a kompenzační pomůcky, reedukace sluchu a řeči u dětí a dospělých s vadami sluchu, včasná intervence u sluchově postižených, komplexní péče o sluchově postižené, systém vzdělávání u sluchově postižených, profesní uplatnění, vizuálněmotorické komunikační systémy, tlumočení sluchově postiženým, sluchová vada a přidružené postižení, hluchoslepota.
- Literatura
- JANOVCOVÁ, Z. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: MU, 2003. ISBN 80-210-3204-9.
- Metody hodnocení
- ústní zkouška, v průběhu semestru zpracování seminární práce, splnění vědomostního testu
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Student volí jednu kombinaci atestační přípravy, která má dvě na sebe navazující části (2. a 3. semestr).
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/SP4MK_S4a1