PdF:SZ9BP_DHR Deskové a jiné společenské hry - Informace o předmětu
SZ9BP_DHR Deskové a jiné společenské hry
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Soják, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Rozvrh
- St 16:10–19:40 budova E - učebna 26
- Předpoklady
- Praktická výuka a metodika deskových a jiných společenských her.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Obsahem tohoto netradičního předmětu je alternativní využití volného času, rozvoj logického myšlení a kombinačních schopností. V dnešní době i deskové hry působí jako velmi účinná forma prevence kriminality dětí a mladistvích, jako protidrogová prevence a hlavně rozšíření pestrosti nabízených aktivit. V rámci tohoto semináře bude naším cílem seznámení se s co největším počtem, ať už moderních či velmi starých, her, osvojení si pravidel a probrání základů strategií. Z klasických stolních her vzešly i dnešní počítačové logické a strategické hry (někdy i naopak), na principu deskových her vznikají etapové táborové hry apod. Právě nástup počítačových her, které mají na rozdíl od těch klasických deskových nejrůznější negativní vlivy na hráče (závislost, elektromagnetické záření, zhoršení zraku) na krátký čas rozvoj deskových her vytlačil. Dnes dochází k obrovskému rozmachu deskových her a poptávka stále roste. Na trhu jsou sice poměrně drahé, ale herně dokonalé příběhy, vznikají kluby deskových her. Využívání stolních her má především důležitý sociální důsledek. Rodina se nad hrou jednou za čas sejde u jednoho stolu, mladí lidé spolu komunikují přímo u hry, ne po síti nebo přes mobilní telefon. Deskové hry jsou tedy důležitou alternativou využití volného času, které podporuje logické myšlení, rozvoj slovní zásoby, taktiku, práci v týmu i asertivitu a v neposlední řadě pomáhají sociálnímu vývoji jedince.
- Osnova
- Osnova Každotýdenní seminář Získávání praktických zkušeností při hraní deskových a jiných společenských her, zaměřeno zejména na metodiku hraní a vedení her. Využití v praxi při práci s lidmi. Požadavky na získání zápočtu 1. aktivní účast na všech seminářích 2. Praktické vedení hry 3. seminární práce: Cílem bude věnovat se nejen hrám v současnosti populárním, ale těm, které se hráli v předcházejících stoletích. Pokusíme se v rámci semináře využít potenciál her k rozvoji nových metod výuky v různých předmětech. V rámci semináře bude navštěva klubu deskových her. Čas bude věnován i tvorbě her nových.
- Metody hodnocení
- Podmínkou pro udělení zápočtu je: - min 80% účast - seminární práce možnosti: 1. projekt na ucelené časové období (dlouhodobý kurz / půlroční výuka na ZŠ apod.) s definovaným cílem skrze využití stolních a deskových her pro vybranou cílovou skupinu 2. teoretické zpracování - využití hry ve výuce v závislosti na aprobaci studenta - historie stolních her a jejich současné využití 3. recenze a reflexe vybrané hry (metodologie + variace + možné výstupy aj.) možnost spojit s vlastním představením hry v rámci semináře
- Informace učitele
- http://www.goweb.cz/cago/ http://hrejsi.cz/
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/SZ9BP_DHR