PdF:ZS1BK_ABI2 Cvičení aplikovaná biologie - Informace o předmětu
ZS1BK_ABI2 Cvičení aplikovaná biologie
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/0/8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Předpoklady
- ZS1BK_PAEK Pěstitelství, apl.EKO && ZS1BK_ZBUC Základy biologického učiva && ZS1BK_ABIC Aplikovaná biologie
ZS1BK_PAEK && ZS1BK_ZBUC && ZS1BK_ABIC - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu odpovídá obsahu předmětu specializace prezenčního studia'Bi1BP_ABIC Praktikum z aplikované biologie'. Hlavní náplní je činnostní potenciál – další fáze dynamického modelu zkušenostního učení v programu „Biologie pro život a zdraví“ . Studenti se v průběhu semestru činnostně seznamují s aktivizujícími metodami, formami a pomůckami, na principu sebereflexe se dostávají do role asistenta pedagoga. Prakticky si ověřují zásady TUŽ a získávají zkušenosti nejen odborné pro ITV, ale i didaktické pro Praktikum k didaktice ITV, které by měly vést ke kladnému postoji osobnosti budoucího učitele pro TUR , což také koresponduje s obsahovou náplní předmětu Praktikum ekologické výchovy a Základy biologie člověka a zdravovědy.
- Osnova
- Aplikace integrovaných základních poznatků věd o živé a neživé přírodě a společnosti do praxe formou aktivní alternativní asistentské praxe. - studenti budou procvičovat problematické pasáže z živé a neživé přírody formou aktivizujících metod vzdělávání - studenti připraví a zrealizují aktivity pro veřejnost ke Dni Země - studenti se zapojí do environmentálního výzkumu prostřednictvím celosvětového programu GLOBE - stav kvality prostředí na Kejbalech budou sledovat pomocí praktických činností programu Ozon - analýza, syntéza a hodnocení získaných zkušeností, jako start do didaktik. Cvičení by mělo vést nejen k hlubšímu pochopení zákonitostí na Zemi, ale i změně postojů, jako výrazu pochopení významu těchto znalostí pro vzdělávání, život a zdraví člověka, přírody a společnosti, pro praktické využití v osobním životě, pro základní vzdělávání, pro TUŽ a TUR.
- Literatura
- Hutchingsová, Merryn - Ross, Alistair. Nápady pro vlastivědu : [soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a vlastivědy na 1. stupni ZŠ]. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. 102 s., :. Podnázev z obalu. ISBN 80-7178-113-4.
- Bennett, Jill - Smith, Roger. Nápady pro přírodovědu : [soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni ZŠ] : Bright ideas : science (Orig.). 1. vyd. Praha : Portál, 1996. 127 s., :. Podnázev vzat z obálky.
- HOLUBOVÁ, Drahomíra. Průřezové téma RVP - environmentální výchova. 1. vyd. Brno, Česká republika: Univerzita obrany Brno, Fakulta ekonomiky a managementu, 2006, 9, CD-ROM. ISBN 80-7231-139-5. info
- SVOBODNÍKOVÁ, Jana. Průvodce výukou dle RVP na 1. stupni ZŠ : očekávané výstupy : klíčové kompetence : mezioborové souvislosti : průřezová témata. Olomouc: Prodos, 2006, 202 s. ISBN 8072301691. info
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí na cvičení a plněním zadaných úkolů v průběhu semestru.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Náplň předmětu je ověřována pro předmět připravované specializace Pěstitelství a environmentální vzdělávání.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/ZS1BK_ABI2