PdF:ZS1MK_RCR2 Jazyk. cvič. a reálie 2 - Rj - Informace o předmětu
ZS1MK_RCR2 Jazyková cvičení a reálie 2 - Rj
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/0/8. 8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jarmila Krystýnková, CSc. - Předpoklady
- Úspěšné zvládnutí ruského jazyka na úrovni 3. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních a reáliových témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení a porozumění při práci s texty z oblasti kulturologie a aktuálními periodiky.
- Osnova
- Předmět obsahuje základní konverzační témata:1.Věda a vědecký výzkum. 2. Význam studia a vzdělávání. Školské systémy u nás a v zahraničí.3. Problematika drog a závislostí. Do reáliové částí předmětu byla zařazena témata: umění v životě člověka, ruské lidové užité umění, hudba, malířství, architektura.
- Literatura
- www.rambler.ru
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govoriť po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- PUTNA, Martin C. Rusko mimo Rusko. Brno: Petrov, 1993. 200 s.ISBN 80-85247-45-3.
- BOJCOV, I. A., MAKUCHINA, E.A. Okno v Rossiju. Bratislava: Metodické centrum, 1995. 184 s. ISBN 80-88796-14-8.
- TALICKA, Jelizaveta a kol. Textová cvičebnice pro praktická cvičení a reálie. Praha: SPN, 1985. 102 s. 17-409-85.
- LICHAČOV, D. S. Russkoje iskusstvo ot drevnosti do avantgarda. Moskva: Iskusstvo, 1992. 408 s. ISBN 5-210-00326-4.
- FOZIKOŠ, A. Reálie rusky mluvících zemí. Plzeň: Fraus, 1998. 76 s. ISBN 80-85-784-76-9.
- ŠPIDLÍK, Tomáš. Ruská idea. Velehrad: Refugium, 1996. 415 s. ISBN 80-86045-02-1.
- NEKOLOVÁ, Věra a kol. Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2002. 536 s. ISBN 80-85927-96-9.
- My čitajem i govorim o russkich chudožnikach. Moskva: Russkij jazyk, 1989. 181 s. ISBN 5-200-00836-0.
- TALICKÁ, Jelizaveta KORYČÁNKOVÁ, Simona. Russkaja reč. Scenarii neprinuždennogo obščenija. Díl I, II. Brno: MU, 1994, 1996.
- Metody hodnocení
- Seminář. Zápočet. Gramatický a lexikální test. Zpracování odborné studie či eseje na základě dané osnovy předmětu, tj. na základě konverzačních témat dle vlastního výběru (umění v životě člověka, ruské lidové užité umění, malířství, architektura).
- Informace učitele
- Rozsah studie 5 - 7 s. Studie bude obsahovat obecný úvod, vlastní studii, závěr a zhodnocení, použitou literaturu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/ZS1MK_RCR2