PdF:ZS1MK_RCR2 Jazyk. cvič. a reálie 2 - Rj - Informace o předmětu
ZS1MK_RCR2 Jazyková cvičení a reálie 2 - Rj
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/0/8. 8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Kateryna Hertlová (cvičící)
PhDr. Irina Hobzová (cvičící) - Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová - Předpoklady
- Úspěšné zvládnutí ruského jazyka na úrovni 3. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních a reáliových témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení a porozumění při práci s texty z oblasti kulturologie a aktuálními periodiky.
- Osnova
- Předmět obsahuje základní konverzační témata:
- 1. Umění v životě člověka
- 2. Ruské lidové užité umění
- 3. Hudba
- 4. Malířství
- 5. Vejce Faberge
- 6. Ruský balet a divadlo
- 7. Ruská architektura
- Literatura
- www.rambler.ru
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govoriť po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- BOJCOV, I. A., MAKUCHINA, E.A. Okno v Rossiju. Bratislava: Metodické centrum, 1995. 184 s. ISBN 80-88796-14-8.
- FOZIKOŠ, A. Reálie rusky mluvících zemí. Plzeň: Fraus, 1998. 76 s. ISBN 80-85-784-76-9.
- My čitajem i govorim o russkich chudožnikach. Moskva: Russkij jazyk, 1989. 181 s. ISBN 5-200-00836-0.
- LICHAČOV, D. S. Russkoje iskusstvo ot drevnosti do avantgarda. Moskva: Iskusstvo, 1992. 408 s. ISBN 5-210-00326-4.
- PUTNA, Martin C. Rusko mimo Rusko. Brno: Petrov, 1993. 200 s.ISBN 80-85247-45-3.
- NEKOLOVÁ, Věra a kol. Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2002. 536 s. ISBN 80-85927-96-9.
- ŠPIDLÍK, Tomáš. Ruská idea. Velehrad: Refugium, 1996. 415 s. ISBN 80-86045-02-1.
- TALICKA, Jelizaveta a kol. Textová cvičebnice pro praktická cvičení a reálie. Praha: SPN, 1985. 102 s. 17-409-85.
- TALICKÁ, Jelizaveta KORYČÁNKOVÁ, Simona. Russkaja reč. Scenarii neprinuždennogo obščenija. Díl I, II. Brno: MU, 1994, 1996.
- Výukové metody
- V průběhu studia vypracovávají studenti domácí úkoly a v rámci samostatné práce lexikální cvičení, slohové práce. Studenti pracují individuálně a podílí se také na skupinových projektech. Průběžně čtou ruské texty.
- Metody hodnocení
- Seminář formou konzultací. Komunikace s vyučující v rj na základě témat.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl?fakulta=1441;obdobi=3764;kod=ZS1MK_RCR2;furl=%2Fel%2F1441%2Fjaro2008%2FZS1MK_RCR2%2F
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/ZS1MK_RCR2