PdF:NJ2MP_2DID Didaktika 2 - Informace o předmětu
NJ2MP_2DID Didaktika 2
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ2MP_2DID/01: Po 10:40–12:20 učebna 63, A. Brychová
NJ2MP_2DID/02: Po 13:25–15:05 učebna 63, A. Brychová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení základních vědomostí v oblasti teoretických východisek didaktiky cizích jazyků a jejích pomocných věd a jejich aplikace do vyučovací praxe, rozvoj dovednosti plánování, přípravy, následné analýzy a reflexe vyučovací jednotky vytváření kladného postoje k učitelské profesi. Těžiště předmětu tvoří rozšíření lingvodidaktické kompetence při nácviku a rozvoji kombinovaných jazykových prostředků. Das Ziel des Faches ist die Vertiefung der Kenntnisse im Bereich der theoretischen Gundlagen der Fremdsprachendidaktik und der verwandten Disziplinen und Wissenschaften. Die Kenntnisse werden in Bezug auf ihre Anwendung in der Unterrichtspraxis besprochen und reflektiert. Die Hauptthemen des Seminars sind die Prinzipien und Möglichkeiten der Entwicklung einzelner Teilkompetenzen.
- Osnova
- 1. jazykové prostředky vymezení pojmu / Teilkompetenzen, Begriffsbestimmung 2. slovní zásoba (metody a formy práce, strategie nácviku, samostatné vytváření cvičení)/ Wortschatzarbeit (Methoden und Arbeitsformen, Lernstrategien, Übungstypologie) 3. mluvnice(metody a formy práce, strategie nácviku, samostatné vytváření cvičení)/ Grammatik, Methoden und Arbeitsformen, Strategien, kreative Übungstypologie und ihre Anwendung. 4. fonetika(metody a formy práce, strategie nácviku, samostatné vytváření cvičení)/ Phonetik und ihre Gegenstandsbereiche, methodische Prinzipien, Übungen und Unterrichtsmittel 5. pravopis(metody a formy práce, strategie nácviku, samostatné vytváření cvičení)Rechtschreibung und ihr Stellenwert, Methoden und Formen der Übung, Übungsproduktion.
- Literatura
- Die Rhythmuslokomotive : Ausspracheübungen für Kinder. Edited by Ernst Endt - Ursula Hirschfeld. München: Goethe-Institut, 1995, 102 stran. info
- DIELING, Helga a Ursula HIRSCHFELD. Phonetik lehren und lernen. Berlin: Langenscheidt, 2000, 199 s. ISBN 3-468-49654-0. info
- FUNK, Hermann a Michael KOENIG. Grammatik lehren und lernen. Berlin: Langenscheidt, 1991, 160 s. ISBN 3-468-49679-6. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
- MÜLLER, Bernd-Dietrich. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Berlin: Langenscheidt, 1994, 119 s. ISBN 3468496729. info
- MULLER, Bruno. Rechtschreibschulung. Wien: Leitner, 1964, 159 s. info
- Metody hodnocení
- ukončení předmětu v podobě zápočtu. Pro absolvování předmětu je zapotřebí vypracování dílčích seminárních písemných úkolů: - strategie, aktivity, cvičení pro zprostředkování správné výslovnosti - strategie, aktivity, cvičení pro zprostředkování gramatiky - strategie, aktivity, cvičení pro zprostředkování slovní zásoby - základní principy a konkrétní aktivity pro výuku němčiny u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami Tyto práce budou prezentovány v kontaktních hodinách a umístěny do e-learningového prostředí (kurz Didaktika 2). Studenti se mohou tímto způsobem blíže seznámit s pracemi celé seminární skupiny, mají možnost se vyjádřit a rozvinout diskusi pomocí internetu. Vyučujícímu je poskytnuta možnost kontroly a individuální komunikace.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/NJ2MP_2DID