RJ2MP_VPx2 Výuková praxe 2

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Rozvrh
Čt 12:30–13:15 učebna 30
Předpoklady
RJ2BP_MOS3 Seminář z morfologie 3
Absolvování předmětu Výuková praxe I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hospitace a výstupy u cvičných učitelů ve vybraných školách.Seznámení se školskou administrativou a povinnostmi učitele.
Osnova
  • Absolvování určeného počtu hospitací u cvičných učitelů, výstupy a plnění povinností běžných ve škole. Asistence ve výuce.Seznámení s administrativní stránkou školské praxe. Účast na akcích školy.Zpracování seminární práce.
Literatura
  • VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Jakými klíčovými pedagogickými kompetencemi by měl disponovat budoucí učitel? In Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, s. 256-259. ISBN 80-7067-871-2. info
  • Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
  • DOLEŽELOVÁ, Eva. Úvod do pedagogické praxe z ruského jazyka a. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 58 s. info
  • RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. info
  • BLÁHA, Karel a Michael ŠEBEK. Já - tvůj žák, ty - můj učitel. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 121 s. info
  • HRABAL, Vladimír. Jaký jsem učitel? : metody získávání poznatků o vlastní vzdělávací činnosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 156 s. info
Metody hodnocení
Zápočet bude udělen na základě odevzdání pedagogického deníku, obsahujícího zápisy a rozbory hospitací, přípravy na hodiny, vlastní zhodnocení praxe, hodnocení cvičného učitele.
Informace učitele
Po ukončení praxe studenti odevzdají pedagogický deník, který obsahuje zápisy z hospitací s podrobným rozborem, přípravy na vyučovací pokusy, hodnocení cvičného učitele i hodnocení vlastní.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013.