PdF:RJ2MP_VPx2 Výuková praxe 2 - Informace o předmětu
RJ2MP_VPx2 Výuková praxe 2
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/1. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Absolvování předmětu Výuková praxe I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům empirickou orientaci v práci s dětmi a mládeží tak, aby se utvrdila jejich profesní orientace a motivace pro výchovu a vzdělávání a aby si vytvořili komplexní (racionální, dovednostní) představu o učitelské profesi. Po absolvování by student měl být schopen aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Studenti se účastní náslechů (minimálně 10 hodin) a konají vlastní vyučující výstupy (minimálně 6 hodin). Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod.
- Literatura
- VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. info
- ŠVEC, Vlastimil. Jakými klíčovými pedagogickými kompetencemi by měl disponovat budoucí učitel? In Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, s. 256-259. ISBN 80-7067-871-2. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- DOLEŽELOVÁ, Eva. Úvod do pedagogické praxe z ruského jazyka a. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 58 s. info
- RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. info
- BLÁHA, Karel a Michael ŠEBEK. Já - tvůj žák, ty - můj učitel. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 121 s. info
- HRABAL, Vladimír. Jaký jsem učitel? : metody získávání poznatků o vlastní vzdělávací činnosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 156 s. info
- Výukové metody
- Praxe ve školách.
- Metody hodnocení
- Zápočet bude udělen na základě odevzdání pedagogického deníku, obsahujícího zápisy a rozbory hospitací, přípravy na hodiny, vlastní zhodnocení praxe, hodnocení cvičného učitele. K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Dva metodické listy na problematiku týkající se jazykových prostředků (gramatika, slovní zásoba, fonetika, pravopis) s vlastními poznámkami o průběhu ve výuce. Upozornění: pokud bude zjištěno v odevzdaných písemných dokumentech jakékoli plagiátorství (např. opisování z internetu nebo jiných zdrojů bez uvedení citací), nebude studentovi udělen zápočet.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Po ukončení praxe studenti odevzdají pedagogický deník, který obsahuje zápisy z hospitací s podrobným rozborem, přípravy na vyučovací pokusy, hodnocení cvičného učitele i hodnocení vlastní.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/RJ2MP_VPx2