PdF:AJ_SLD Specifické poruchy učení - Informace o předmětu
AJ_SLD Výuka AJ u dětí se specifickými poruchami učení
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodiny. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Dr. Rita Chalmers Collins (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- Po 15:15–16:55 učebna 57
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství cizích jazyků pro základní školy - angličtina (program PdF, B-ZS)
- Cíle předmětu
- This course will examine theories and techniques for teaching English as a foreign language to learners with specific learning disabilities. Information, resources and examples of teaching methods used in the United States will be provided. Students will examine ways to integrate valuable practices into classroom settings.
- Osnova
- This class meets weekly. Each session will include a warm-up exercise, brief lecture, demonstration of methods and activities and a dialogue journal. Articles posted on Moodlinka are required reading for this course.
- WEEK TOPIC 1 Introduction and overview
- 2 Defining Learning Disabilities
- 3 Teaching Speaking
- 4 Phonics
- 5 Teaching Listening
- 6 Listening activities
- 7 Teaching Reading
- 8 Evaluating reading materials and adaptations
- 9 Teaching writing
- 10 Self-publishing and Language experience
- 11 Student projects
- 12 Student projects
- 13 Review
- Literatura
- Readings for this course will be posted on Moodlinka
- Metody hodnocení
- This course is based on 100 points that will be divided among the following activities:
Class participation 20 points
Forum 30 points
Quizzes 20 points
Presentation 30 points
Total maximum 100 points A minimum of 70% is needed to pass this course. This course is designed to provide students with interactive opportunities for learning how to teach EFL to learners with specific learning disabilities. It also is an opportunity to use English in a professional educational setting. Therefore, class participation is strongly encouraged by regular attendance and by taking part in class activities. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz
Rita Collins Room 308 collinsrita@yahoo.com Students can make appointments or stop by during my regular office hours. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/AJ_SLD