PdF:OV7RC_DOV1 Didaktika OV1 - Informace o předmětu
OV7RC_DOV1 Didaktika OV1
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- konzultace 20. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jana Skácelová (přednášející)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (přednášející) - Garance
- PhDr. Jana Skácelová
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Baráčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Občanská výchova pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem je rozvíjet kompetence studentů v interaktivním vedení hodin, kompetence samostatně tvořivě přípravovat lekce, aplikovat postupy kritického myšlení, zážitkové pedagogiky.
- Osnova
- Kritické myšlení a jeho techniky na učivu OV. Induktivní a deduktivní výuka OV. Sociální přístup k výuce OV (metody inscenační, simulační, didaktické hry). Osobnostní a sociální výchova – vymezení, začlenění do OV, metodické postupy realizace OSV. Výchova demokratického občana – vymezení, začlenění do OV, metodické postupy realizace VDO. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – vymezení, začlenění do OV, metodické postupy realizace VMEGS. Multikulturní výchova - vymezení, začlenění do OV, metodické postupy realizace MKV. Environmentální výchova - vymezení, začlenění do OV, metodické postupy realizace EV. Mediální výchova - vymezení, začlenění do OV, metodické postupy realizace MV.
- Literatura
- HRACHOVCOVÁ, Marie. Metodická příručka k učebnici Občanská výchova pro 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2000, 127 s. ISBN 80-7182-094-6. info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 172 s. ISBN 80-7178-120-7. info
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích - diskuse, plnění zadaných průběžných úkolů. Seminární práce na zadané téma- zápočet z probírané problematiky.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2009/OV7RC_DOV1