PdF:OV7RC_DOV1 Didaktika OV1 - Informace o předmětu
OV7RC_DOV1 Didaktika OV1
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- konzultace 20. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jana Skácelová (přednášející)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (přednášející) - Garance
- PhDr. Jana Skácelová
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Baráčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Občanská výchova pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Stručná anotace předmětu (cíle SP, obsahové zaměření SP v podobě klíčových slov či témat) Cílem kurzu je rozvíjení základních kompetencí pro výuku občanské výchovy, rozbor Rámcového vzdělávacího programu, obsahová analýza učiva OV. Význam výchovné a formativní složky předmětu.
- Osnova
- Význam a postavení OV v kurikulárních dokumentech a ve školní praxi. Občanské kompetence jako klíčové kompetence Rámcového vzdělávacího programu. Analýza OV jako součásti oblasti Člověk a společnost Bloomova taxonomie a stanovení kompetencí a výstupů vzdělávacího procesu v OV Brunerův koncept struktury vědění a možnosti vyučovací jednotky v OV Příprava na vyučovací hodinu v OV Ukázka a rozbor simulovaných hodin Kritické myšlení, konstruktivismus a jeho využití v OV Metody a jejich specifika v OV
- Literatura
- HRACHOVCOVÁ, Marie. Metodická příručka k učebnici Občanská výchova pro 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2000, 127 s. ISBN 80-7182-094-6. info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 172 s. ISBN 80-7178-120-7. info
- Metody hodnocení
- 1. aktivní a nutná účast a práce v semináři 2. odevzdání seminární práce - Téma podle RVP - vypracování lekcí - odevzdat týden před kolokviem 3. recenze na odbornou literaturu 4. plnění průběžně zadávaných úkolů 5. znalost tématiky při kolokviu - ústní forma
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2008/OV7RC_DOV1