SV4BP_HrL2 Žonglování

Pedagogická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (cvičící)
Garance
MgA. Lenka Polánková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Předpoklady
- studium internetových odkazů - realizace veřejného vystoupení - schopnnost vyučovat osvojené dovednosti
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na rozvoj žonglérsko-pohybových dovedností. Žonglování je kreativní pohybová aktivita, která nespočívá pouze v nácviku a drilu techniky, ale umožňuje též rozvoj nových pohybových zkušeností a schopností. Vedle duševní stránky rozvíjíme žonglérskými pohybovými aktivitami smysl pro rytmus, návyky ke správnému držení těla, nervosvalovou koordinaci, rovnováhu, obratnost a prostorovou orientaci. Dále je žonglování činností zlepšující koordinaci, soustředění, a rozvoj vztahů mezi mozkovými hemisférami. V neposlední řadě tato aktivita rozvíjí potřebu prezentovat své vlastní objevené artistické prvky publiku, a podporuje tím schopnost samostatného a sebevědomého vystupování. Přestože není v České republice žonglování zatím příliš rozšířené (jako např. v Německu, kde je výuka žonglérsko-pohybových dovedností součástí školních osnov), nachází své využití při práci s dětmi a rizikovou mládeží a bývá využíváno jako terapeutický prostředek. Hlavní cíle kurzu jsou: - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky) - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků - žonglování ve dvojici, ve skupině - propojení žonglování s pohybem - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
Osnova
  • -seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky) - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků - žonglování ve dvojici, ve skupině - propojení žonglování s pohybem - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
Literatura
  • TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavky k jeho udělení: Účast v seminářích (80 %). Etuda (pohybová, herecká, pantomimická, klaunská – možno i s hudebním doprovodem) o délce 3-10min, obsahující 3 triky se 3 míčky. Možno předvést jednotlivě či ve dvojicích.
Informace učitele
http://www.hry-odysea.cz/ - žonglérské pomůcky, 2 "kamenné" obchody v Brně http://www.henrys-online.de/ - žonglérské pomůcky, německý výrobce http://www.zonglovani.cz/ - žonglérské pomůcky internetový obchod, Praha http://www.jugglingdb.com/ - mezinárodní stránky nejrůznějších info o žonglování
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, jaro 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.