SV4BP_HrL2 Žonglování

Pedagogická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (cvičící)
Garance
MgA. Lenka Polánková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SV4BP_HrL2/01: Út 13:55–15:35 tělocvična Poříčí 7, D. Heiland Trávníková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- interpretovat pojem žonglování; zařadit žonglování do systému pohybových psychomotorických aktivit
- osvojit si základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími žonglérskými pomůckami
- porozumět a prakticky aplikovat metodické zásady žonglování
- aplikovat žonglérské aktivity (obsahující aktivity individuální, ve dvojicích i ve skupině) v praxi pro cílovou skupinu (i u klientů se specifickými potřebami)
-prezentovat základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími pomůckami
-realizovat vystoupení s prvky žonglování
Osnova
  • -historie žonglování, pomůcky, pozitivní vlivy žonglování
  • - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky)
  • - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků
  • - žonglování ve dvojici, ve skupině
  • - propojení žonglování s pohybem
  • - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky
  • -prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
Literatura
  • TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
  • TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení. In Health Education and Quality of Life II. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009, s. 345-350. ISBN 978-80-7394-180-2. URL info
Výukové metody
Praktický seminář
Metody hodnocení
Aktivní účast v seminářích (80 %).
Prezentace - etuda (pohybová, herecká, pantomimická, klaunská – možno i s hudebním doprovodem) o délce 3-10min, obsahující 3 triky se 3 míčky. Možno předvést jednotlivě či ve dvojicích.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je součástí profilace Dramatická výchova.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.