PdF:RJ2BP_FCS2 Fonetická cvičení 2 - Informace o předmětu
RJ2BP_FCS2 Fonetická cvičení 2
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2BP_FCS2/01: Út 8:50–9:35 učebna 62, I. Hobzová
RJ2BP_FCS2/02: Út 14:20–15:05 učebna 54, I. Hobzová - Předpoklady
- Zvládnutí účiva předmětu RJ2BP_FCS1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Procvičování ruské intonace pomocí krátkých textů, procvičování výslovnosti prostřednictvím jednotlivých hlásek a básní. Opakování transkripce. Intonační konstrukce (IK-1 - IK-7).
- Osnova
- 1. Nácvik výslovnosti měkkých souhlásek. 2. IK - 1. Intonace oznamovací věty. 3. IK - 2. Doplňovací otázka. 4. IK - 3. Otázka zjišťovací. 5. Intonace věty rozvité a souvětí. 6. Intonace jednoúsekových a mnohoúsekových vět. 7. IK - 4. Otázka s výzvou, vyjádření údivu, výčet. 8. Intonace různých typů tázacích vět. 9. IK - 5. Intonační prostředky vyjádření stupňů kvality a množství.10. IK - 6. Vyjádení pozitivního vztahu k předmětu.11. IK - 7. Vyjádření negativního vztahu k předmětu.12. Transkripce věty. 13. Intonace básní a prózy.
- Literatura
- LÍZALOVÁ, L. Upražněnija po fonetike sovremennogo russkogo jazyka. Brno, 1991
- Procvičování ruské výslovnosti : http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=469
- GORBAČEVIČ, K. Slovar trudnostej sovremennogo russkogo jazyka. Moskva : Izdatělstvo „Norint“, 2003. 512 s. 5-7711-0160-5.
- VYČICHLOVÁ, E. a kol. Korektivní kurz ruské výslovnosti. 2. vyd. – Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. 107 s. 80-7043-310-8.
- Náhradní obsah: Je.A. Bryzgunova. Praktieskaja fonetika i intonacija russkogo jazyka. Izd. Moskovskogo universitta. 1963.
- Procvičování ruského přízvuku: http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=75
- Náhradní obsah: Náhradní obsah: I.L. Muchanov. Posobije po intonacii dlja inostrannych studntov-fililogov. Izd. Russkij jazyk. Moskva, 1989.
- OLIVERIUS, Zdeněk F. Fonetika russkogo jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974, 161 s. info
- ROMPORTL, Milan. Stručná fonetika ruštiny. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1973, 175 s. info
- Výukové metody
- Aktivní práce v semináři, plnění zadaných úkolů, doporučuje se čtení a poslech v ruském jazyce, nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Povinná účast v semináři 80%.Zápočet se skládá z písemné a ústní části. Písemná část - test ( transkripce, intonační konstrukce).Ústní část - čtení krátkých textů, přednes básní. Hodnotí se správná výslovnost a intonace.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučuji každodenní čtení a poslech v ruštině. Jen takovým způsobem si zdokonalíte svou ruskou výslovnost a intonaci. To Vám pomůže ve studiu dalších předmětů, které jsou vyučovány v ruském jazyce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/RJ2BP_FCS2